#26 Skrevet Juni 29, 2017 Vært i kontakt med ett fima som heter Balto Ang innbytte kasse. Koster 14000 da får eg i følge de en overhalt kasse de tar gammel kasse i pant. Noen erfaring med firmaet? Høres det greit ut med 14000? Leverer og dysene til kontroll og justering så får eg se om det er spisser som må byttes eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 21, 2017 Sliter forsatt med dette nå men etter å ha fått flere tips om høyre drivaksel vil eg prøve å bytte denne komplett Noen som kan svare på hva den lille delen i fremkant er og hvor den skal? Er det en sånn både på høyre og venstre side? Ellers har eg hatt inne dysene på sjekk og de var fine. 5000kr som kunne vært brukt på andre ting , men men. Bilen rister så mye at den er umulig å bruke bare sånn i tilfelle noen tror det er en svak vibrasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 22, 2017 Er jo folk som vet dette? Eller må eg spør på Facebook? haster med svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 22, 2017 Skrus fast i girkassa på h.side med den bolten som ligger ved siden av. Drivaksel tres over og oppheng på drivaksel festes med to bolter. På v.side er det også akseltapp/ medbringer men der er drivakslen skrudd innpå, altså ikke lik som h.side. Medbringer på h.side vet jeg endel har måtte bytte, er en svakhet, derfor selges den med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 22, 2017 Sjekket du kam og trykkere nøye når du hadde ut dysene? Hvor mye korrigeres dysene når du ser med vcds? Går motoren fint på tomgang? Tungstartet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 22, 2017 Kan man kjøre bilen i friluft på bukk, uten feks høyre drivaksel for å sjekke om det er denne? Edit; ev kile høyre hjul fast så det ikke snurrer er nok lettere hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 22, 2017 Aha på venstreside førersiden var det bare å trekke av drivakselen fra kassen ingen skruer. Er denne medbringeren grei å bytte eller må eg ha spesialverktøy? Motoren går greit på tomgang har kansje en kakklelyd eg ikke liker helt. Var litt tungstartet før eg leverte dysene spesielt på varm motor der starteren såvitt klarte tørne motoren tross nok strøm, men den virker fin nå Sjekket ikke trykkerene ,men kammen klarte ikke eg se noe galt med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 22, 2017 Kan man kjøre bilen i friluft på bukk, uten feks høyre drivaksel for å sjekke om det er denne? Edit; ev kile høyre hjul fast så det ikke snurrer er nok lettere hehe Tror ikke diffen liker det så godt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 22, 2017 Aha på venstreside førersiden var det bare å trekke av drivakselen fra kassen ingen skruer. Er denne medbringeren grei å bytte eller må eg ha spesialverktøy?Motoren går greit på tomgang har kansje en kakklelyd eg ikke liker helt. Var litt tungstartet før eg leverte dysene spesielt på varm motor der starteren såvitt klarte tørne motoren tross nok strøm, men den virker fin nå Sjekket ikke trykkerene ,men kammen klarte ikke eg se noe galt med. My bad, jeg har ikke 2.5 men 1.9 så da er det litt forskjell. Sitter bare skrudd med unbraco bolt (husk moment). Pass på simringen på girkassa ved montering, husk å etterfylle girolje hvis det trengs, eventuelt jekk bilen litt mer på h.side først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 2, 2017 Liten fremgang her desverre fant ut at bilen kun driver på fremhjula ,så om det kan være noe i fordelingskassen som lager alt trøbbelet kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 17, 2018 Bilen er nå på verksted dette er hva de får opp den går ikke på alle syl. Ledningsnett til dysene er byttet. Kan dette ha noe med chipen å gjøre? Så lenge chipen har fungert så blir den vel kansje ikke dårlig av seg selv. Mye diesel i olja men dysetettninger er byttet og hulla dysene står i er runde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 1, 2021 Hei, fikk spørsmål ifra en kollega her om du fant ut noe løsning på dette? 😊 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...