Anbefalte innlegg

Vurderer å rullemale banebilen hvit. Når den en gang skal lakkeres så blir hele bilen sendt vekk for blåsing.

 

Litt vell lei av det vide fargespekteret som er på den så er en litt sånn fort å gæli lakkering over det som er. :)

 

Noen erfaringer ute å går med dette?

 

Tanken min var Quick bengalakk og skumrulle.

 

Matte ned bil med 500, vekk med støv å graps, male et strøk, mellomslipe med 1200, nytt strøk, mellomslipe 1200, nytt strøk, slibe med 1200-2000, deretter polere opp for å få den litt blank forhåepntligvis.

 

Er dette en grei oppskrift på et OK resultat.

 

Nøkkelen er vell tynne strøk vil jeg tro.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir mer enn bra nok for en banebil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett at noen bruker 2k båtlakk også som tynnes ut litt. Man skal da få en del blankere overflate når man polerer opp? Noen som har vært borti det kanskje?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett folk rullemale med bengalack - Og med overraskende bra resultat..!

 

Resultatet kunne sammenliknes med en dårlig utført spraylakkjobb ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En dårlig utført spraylakkjobb er vell innafor. Lest at bengalakken kan være litt myk av seg, detav alternativet 2k båtlakk

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bengalakk er vel mer et alternativ for "siste reis".. Supert på russebiler og slikt som skal gå i graven etterpå, men det virkelige problemet kommer først når/om bilen skal lakkeres på ordentlig vis senere. Da MÅ det virkelig blåses ned til stålet, den minste lille rest får normal billakk til å koke..

 

Hadde heller vurdert folie om det er midlertidig. Da blir det jo et finishen strøken med en gang, og så er det bare å dra av igjen når bilen skal lakkes ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ska bruke mange tusen på folie, så er tanken litt borte.

 

Får man tak i folie til 1000-1500kr?

 

Men ja, ser hva du mener ang bengalakk. Iom at den skal blåses helt ren en gang i tiden så tenkte jeg at det var ok. Den er rullemalt av tidligere eier virker det som også.

 

Tips til folie kanskje? Keyword, veldig billig. Hehe..

Du er jo en sånn foliemann har jeg nå lest så du har vell knakje tips?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blank skipsmaling funker også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt ymse wrapfolie-rester på lager som kan gå til en fin pris :) Blir ikke heldekkende i samme farge men.. kan jo sikkert lage et sprekt racecar design som er litt mer harmonisk tilfeldig lappeteppe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. :) kan du ikke se hva du har av rester og farger? Er en golf 1 så går vell litt mindre folie her enn til vanlig bil. Hehe..

 

Send meg en pm på hva du har. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se over det når jeg er på kontoret i morgen :)

 

Men sånn fra minne så er det endel grå metallic, litt svart, litt gul (audi sport), blå, muligens noe hvit perlemor og litt diverse :D :D

 

Men med litt kreativ bruk av oppdelingen av forskjellige farger så kan man fint lage et ok design :)

 

Tamiya-24008-1-24.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge! Hadde jeg klart det med 2 farger som matcher litt hadde det vært best ellers er jeg igrunnen tilbake til der jeg er. Hehe..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rullemalt båt med 2K båtlakk. Brukte fin skumgummirull. Fikk litt appelsinhud, så det ble litt matt finish. Så helt OK ut på 5 meters hold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bobla mi er rullemalt, ble helt kurrant det.

 

Brukte Quick bengalack fra Maxbo og en finhåret rulle + pensel.

 

Jeg hadde dog på matt klarlakk, bengalack det også, bare som sprayboks, utapå. Da forsvant det meste av pensel og rulle merker.

 

Lakken er hard og har tålt vask veldig godt.

 

2017-01-30 15.55.01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobba som skipshandler da jeg holdt på med Caddyen min så den ble rullemalt med Toplack fra Internasjonal, våtslipt med 2000 og polert opp med Internasjonal urthane wax, og resultatet ble helt akseptabelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rullemaling går fint å få eit fint resultat med, men du må ha ein fordriver til å glatte ut med. Det er ein brei pensel som du stryker over med etter du har rullet over med maling.

 

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det er greiere å få av folie enn rullemaling (selv om du skal blåse bilen før skikkelig lakk)

 

Om ikke Ottesen kommer til unnsetning med folierester, så finnes det billige alternativer på ebay. Her er 10 meter fraktfritt fra kina til en 800-lapp pluss moms.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GLOSS-WHITE-Vinyl-Wrap-Car-1-52M-x-10M-Air-bubble-Free-Roll-Sticker-UK-SELLER-/162436870471?hash=item25d1fdf147:g:7MsAAOSw5cNYJ-P~

 

Sikkert ikke den beste folien å jobbe med, men om finishen ikke skal bli 100% får du det sikkert til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke knipset bilder av foliene i dag, men det går vel med omlag 15 løpemeter (x 1,52m bredde som rullene er) på en Golf 1, gikk omtrent det samme på Lupoen jeg hadde.

 

Har helt sikkert nok sånn samlet, da er det snakk om enten 3M, Avery eller Oracal folie (eller en mix av disse). I korte trekk folie som det faktisk går ann å jobbe med :D

 

Prøver å få avgårde en oversikt i løpet av formiddagen i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I korte trekk folie som det faktisk går ann å jobbe med :D

 

Og det skal en ikke kimse av. Forsøkte litt kinafolie på en kasse jeg ikke gadd å male, og det er noe helt annet å jobbe med kinafolien enn med de litt dyrere.

 

Det går, men den gjør deg ikke mange tjenester underveis :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rullemal gjerne, men er det en bil du har planer for siden så hold bengalakken langt unna, også selv om du har planer om å sandblåse. Du ødelegger muligheter for å lakke med skikkelig lakk etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er spesielt me bengalakken siden du anbefaler dette?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2k lakk reagerer med benga. Men det finnes vel grunning/fyller som tetter sjiktet mellom gammel morro (i dette tilfellet benga) og ny lakk og som ikke reagerer med underlaget? Mener jeg ble fortalt dette av Haraldsen farvehandel for en del år tilbake når jeg lakkerte en golf med litt ymse maling på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hr jeg sett, ganske imponerende. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som er spesielt me bengalakken siden du anbefaler dette?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Silikon, 2 k bil-lakk er veldig følsomt for Silikon og det blir "fisheye" av det minste spor av Silikon på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.