Passat 3c 4-motion, ødelagt haldex controller?

Anbefalte innlegg

Hei å hå!

 

Nå har eg vert ajour med alle problemene jeg har hatt med denne bilen så da måtte vell ett nytt problem dukke opp :o

 

Bilen hadde stått parkert i 5 dager, når jeg startet den opp lyste esp lampen å følgende feilkoder lå da inne.

 

Dette er inne på ABS:

E08C0A68-F39A-45DC-AA8C-025BDD62000E.jpg

 

Dette er inne på AWD:

70F44B54-212A-47E1-9131-17615CA783A2.jpg

 

Er dette noe som pleier å skje at disse ryker? Km stand på bilen er 167 500km. Har testet å 4-hjulstrekke fungerer ikke.

 

Den fikk også nettopp byttet haldex olje med filter på verksted, samt oljeskift på diffen bak. Kan de ha noen sammenheng?

 

Kan det verr så lite som dårlig kontakt?

 

takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du dette utført?....dem har ikke rota og bytta på feil plass? Altså haldex olje på diff og diff olje på haldex, om tilfelle så blir et veldig krøll!

Har skiftet et par styreenheter for haldex, men det er få i forhold til haldex pumper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ett seriøst lokalt verksted, de har god peiling på vw å audi. Var innom på vei til jobb å han anbefalte meg å finne en komplett bakaksling. Jeg har hatt en irriterende vibrasjon som har komt bakfra så lenge jeg har eid bilen, denne er nå vekke når haldexen ikke fungerer, derfor anbefalte han meg å finne ny bakaksling.

 

Jeg skal legge meg under bilen ikveld bare for å se etter løse kontakter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok å kjente godt på kontakten til haldex'en, etter kjøretur nr2 den dagen så kom 4 hjulstrekke til bake :) dagen derpå var feilmeldingen til bake dog :P tenkte jeg sko ta av kontakten å se hvordan den ser ut, fins det noe fett eller lignende det går an å bruke inni kontakten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rens kontakten med 2-26 elektrospray og sett den inn med et egnet fett, f.eks syrefri vaselin eller hvitt litiumfett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.