Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi 80 2,3E -93 mod. Det som skjer er at klokken nullstilles ved start. Når nøkkel vris til startlege går klokken i 0:00.

Dette skjer ikke hver gang men ofte. Noen som har tips på hvor jeg skal feilsøke?

Bilen er og litt tungstartet når den er kald. Har skiftet plugger, rotor og fordelerlokk uten at det hjalp. Så her må det nok og feilsøkes.

Tar gjerne imot tips om dette og😊

Jonas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har du sjekket batteri og ladespenning etc? Har du en cd spiller i bilen som også mister klokke/innstillinger?

 

Hvis ja ville jeg prøvd å sett om jeg fikk tak i et dele instrument panel å montert bare for å sett om feilen kunne ligge i selve instrumentet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radioen er feilkoblet, den mister instillingene hver gang jeg skrur av tenninga. Så det må ordnes. Jeg mistenker kanskje at det kan vare noe med kontakten i tenningslåsen som gjør at klokken nuller seg ut. Tanker om det?? Lading funker fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å se om polene på batteriet er strammet. Det samme skjedde med meg i går , og da var batteripolene helt løse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde i min golf 2, byttet batteriet og problemet ble løst

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres rart ut, men skal sjekke!! Enkel løsning i så fall!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er jo bakstykke til tenningslås gjenganger på gamle 100 og 80. Gir ymse elektriske feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.