#1 Skrevet Mars 30, 2017 Har en 2006 mod 2,7 tdi Quattro. passert 200k. Er det noe oljeskift etc på "quattrosystemet" man bør utføre? Har fått tilbakemelding i fra verksted (ikke Audi verksted) at ingen service er nødvendig, stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2017 Produsenten av girkassene derimot, sier at det Er skift-interval. Nå kjenner ikke jeg intervalet, men 200k er langt over. Edit: Kopiert fra ZF sin hjemmeside http://www.zf.com/corporate/en_de/aftermarket/spare_parts/transmissions_spare_parts/oil_change_kits/Oil_change_kits.html At very high operating temperatures, the oil in automatic transmissions ages faster than under normal conditions – for instance due to a very sporty driving style or frequent trailer operation. Depending on the driving style, ZF Aftermarket therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2017 Alle bilene jeg har eid med quattro så har jeg byttet olje på den manuelle girkassa (med fordeler og frontdiff) samt bakdiff. Jeg synes det jeg tapper av ikke ser så bra ut som det jeg fyller på så jeg har tenkt det at jeg gjør ingen skade ved å gi den ny olje. Det skal ikke komme så mye "dritt" inn i de lukkede systemene men det er fortsatt metaller i kontakt med hverandre som avgir finfint spon. Jeg har også borret i tappepluggene og installert magneter i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2017 Er det manuell eller automat du har? Automater bør skifte olje, på de to foregående karosseriene i forhold til din tror jeg ZF anbefalte skift hver 60K km. Manuelle er det ikke så viktig å skifte på, men som CWR sier så skader det ikke. Har selv hatt manuelle kasser som har vært tunge å skifte gir med i kulde og kasser som har skrapet som følge av slitte synkroniseringsringer. I begge tilfeller har kassene blitt som nye med ny olje, dog har jeg også hatt kasser med slitt synkronisering hvor oljeskift ikke har hjulpet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2017 Var nok "litt" upresis, Har flusha kassa og skiftet olje på automatkassa. Forstår jeg det rett at Torsen differensialen (Quattro systemet) sitter i girkassa? eller er det en egen "kasse" på utsiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 3, 2017 Torsen sitter i girkassa, men den går i ett eget oljebad, det samme gjelder frontdiff;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2017 Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...