Anbefalte innlegg

Holla!

 

Står fast og kommer ingen vei. :confused:

Eg skal eu-godkjenne jettaen, men det er eit bremse avik på 60% venstre bak.

So og sei er allt nytt av bremser, Regulatoren som sitter med bakakselen er og ny. heilesystemet er lufta opp til fleire ganger, men til ingen nytte.

Det er jo skjølvjusterende trommelbremse bak, så er jo ikkje so mykje eg får justere.

Har hatt Jettaen 3 ganger på etterkontroll hos NAF, begynde og bli dyrt : bh :

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du demontert trommel og sett om det er som det skal? Evt har ulik stempel på høyre vs venstre. Finnes vel 2 typer

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har dementert trommelen opp til fleire ganga, allt fungera slik som det skal, all innmat er nytt i begge trommlane, allt av bremse framme er nytt.

Og last regulator ventil er ny. litt usikker på oppbyginga av den ventilen, og korleis den virka, men den er kjøpt ny og rekna med den skal fungere då.

Har lufta bremsene fleire ganga.

Det er venstre side bak som ikkje fungera opptimalt.

Begynt og bli tom for idea ka det kan vere...: mad :

 

Kan vere det er noke med att det ikkje er lik stempel på begge sider, siden dei vart kjøpt av ulik forhandler, det skal eg sjekke i morra :) men vill ikkje dei utligne kvarandre ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg sjekka begge stempela I trommlane, begge er like. Har igjen lufta bremsene, men ingenting :(

Trenger sårt råd ! :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken posisjon har du lasteventilen under lufting vet den helst må stå i ein posisjon men husker ikke hvilken nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell egentlig hatt den I forskjellige posisjoner når eg har lufta, har prøvd og funne teknisk hidden på ventilen, men uten resultat, så har berre prøvd meg fram til det som gir "best" bremse resultat. Drit lei heile ventilen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org 1,5 din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som min de kommer org med lasteventil 1,3 har ikke ventil.

Mulig du har fått en deffekt ventil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan jo vere ein mulighet. Men har ingen mulighet til og sjekke det, ganske dumt og bestille ny igjen, viss det ikje er den. Ganske dyre dei ventilane... men kan jo vere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lufter du? Har opplevd at det å for eksempel sette trykk på reservoartanken eller å bruke trykkluftpumpe ute på niplene ikke er nok. Måtte til med pumping på pedalen for å få det bra nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lufter du? Har opplevd at det å for eksempel sette trykk på reservoartanken eller å bruke trykkluftpumpe ute på niplene ikke er nok. Måtte til med pumping på pedalen for å få det bra nok.

 

Eg pumpar på pedalen, "gammle måten".

Tenkte eg skulle få lånt med utstyr til og få lufte, vill ikkje tru det hjelpe, men må prøve.

Blir ikkje klok på ditta problemen!:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg pumpar på pedalen, "gammle måten".

Tenkte eg skulle få lånt med utstyr til og få lufte, vill ikkje tru det hjelpe, men må prøve.

Blir ikkje klok på ditta problemen!:confused:

 

Skal få ut det du trenger ved å pumpe vel. Er bare slitsomt.

 

Men det ser uansett ikke ut til at luft er problemet ditt. Burde vel kjent det på pedalen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedalen er tight og fin, så kan ikkje vere luft I systemet, då må den ta inn luft uten og sleppe olje ut ein plass, og der er vell ganske umuligt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at denne kilen som justerer inni trommelen har bevegelse ??

Høres nesten ut som den står fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at denne kilen som justerer inni trommelen har bevegelse ??

Høres nesten ut som den står fast.

Ja den kilen har god bevegelse, setter alltid den slik at trommelen subba litt Før eg montera:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du lufter bremser på en slik bil med LAB må man spenne opp armen på denne så den står mest mulig bakover (for å simulere mest mulig last). Da er det full gjennomstrømming. Om dette ikke er gjort kan du lufte fram til oppnådd pensjonsalder uten at det blir bra.

 

Jeg hadde lignende problematikk på Winterhure-Einseren min en gang den var på EU. Alt av innmat i tromlene var bytta til EU forrige gang (Tema). Det viste seg at det var en defekt i den ene bremsesylinderen. Fant ut at når man dro i brekket klappa stempelet helt sammen (null motstand). Når jeg tenker etter husker jeg ikke i farta om det var ulik bremseeffekt under vanlig bremsing, men brekket var i alle fall sjanseløst.

 

Så selv om det er nye deler kan de være defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du lufter bremser på en slik bil med LAB må man spenne opp armen på denne så den står mest mulig bakover (for å simulere mest mulig last). Da er det full gjennomstrømming. Om dette ikke er gjort kan du lufte fram til oppnådd pensjonsalder uten at det blir bra.

 

Jeg hadde lignende problematikk på Winterhure-Einseren min en gang den var på EU. Alt av innmat i tromlene var bytta til EU forrige gang (Tema). Det viste seg at det var en defekt i den ene bremsesylinderen. Fant ut at når man dro i brekket klappa stempelet helt sammen (null motstand). Når jeg tenker etter husker jeg ikke i farta om det var ulik bremseeffekt under vanlig bremsing, men brekket var i alle fall sjanseløst.

 

Så selv om det er nye deler kan de være defekt.

 

Takk ,då skal eg prøve og "spenne" opp armen før eg lufta.

Allt av innmat i bremsetrommlane det fungera som dei skal, har fått hjelp til og bremse , imens eg står ute og fysisk ser på ka somskjer, og allt står bra til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.