Motor olie i insuget på en Golf V 1,4 l 75hk

Anbefalte innlegg

Har problem med min Golf V fra 2005 med 205 k. km på telleren.

Bilen starter ikke pga. koks i på eksos ventilene (stor lekkasje 2 kg trykk i komp testen på alle 4 sylinder).

Har tatt av toppen og oppdaget at det er store mengder motor olje i innsugs manifolden.

Stort olje forbruk ca. + 1 liter pr 1000km

Skiftet ventil tetninger for 6 måned siden sammen med alle eksos ventilene pga. register havari: bh :.

Hva er problemet her?

Kan det være veiv hus ventilasjonen som er tett?

Oljen jeg kjøre på er en Mobil1 Peak Life 5w – 50 Fully syntehetic ( Bør være ok kvalitet).

Er det andre der ute som har erfaring med dette problemet?

Setter stor pris på innspell her.

MVH Anders Just

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekte stempelringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekte stempelringer

Jeg frykter også dette men syntes det er merkelig at dette kommer så fort på efter en ventil overhaling hvor det ikke var koksing i det hele tatt (eller ikke mere end normalt efter 197000km).

mvh Anders Just

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt ventiltettninger som ikke er installert " riktig"... ?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse motorene som sliter med Skjørtebank på stempler ? Mener at denne motoren er byttet i mange golfer pga. problem med stempler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjørtebank lager ikke oljeforbruk i seg selv

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene er ute så da er det bare å få på plass nye ringer,

Tror ikke at jeg har feil montert ventil tetninger en eneste gang så tror derfor ikke at jeg denne gang har feij montert på alle 4 Sylindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeforbruk på 1 liter/1000 km er innenfor toleransegrensa. Det skal ikke stelle i stand disse problemene her. Det skal egentlig ikke skape andre problemer, enn at olja blir borte.

Disse motorene liker 5W-30 eller 0W-30 olje best. 5W-50 blir for tykk. Ringene kan få problemer med å skrape olje ned fra sylindrene. Så man får oljeforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det disse motorene som sliter med Skjørtebank på stempler ? Mener at denne motoren er byttet i mange golfer pga. problem med stempler

Disse motorene slet opprinnelig med varmskjæring. Man byttet til mindre stempler. Med mer klaring til sylindrene. Det løste problemet med varmskjæring. Men skapte stempelbank. Som ikke er noe egentlig problem. Men et irritasjonsmoment for noen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette utbedret.

Stempelringer er skiftet + honing av sylindre.

Alle ventiler demontert å rengjort for koks og slipt for og sikre at ventilene tetter 100%.

Skiftet olje utskiller da den var helt fylt med koks.

+ litt små ting som en styre kule og en driv knude.

Pris på dette = 7 K + en del skruing (egen innsats = kos + en del Øl utgifter).

God påske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.