#1 Skrevet April 9, 2017 Driver å byttet styrekuler på vogna. For å få noenlunde riktig spissing, så tenker jeg å bytte en side i gangen og justere byttet hjul til rattet blir rett og så ta neste side. Nå etter at jeg har byttet første siden så har rattet gått fra å være rett til å ha posisjon ca kl 10. Har telt gjenger men styrekulene hadde ulik lengde på ny og gammel. Tanken nå er å justere byttet hjul inntil rattet blir beint igjen. Deretter å gjenta prosessen på andre siden. Bør ikke man med denne måten komme ganske nært der man var før bytte? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2017 Jeg har prøvd dette flere ganger. Men det er helt umulig å få dette bra. Du Sist gang hadde jeg + - 1 grad for mye/lite på hver side på 4-hjulskontroll. Du sparer inn to slitte dekk på å ta 4-hjulskontroll etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2017 Driver å byttet styrekuler på vogna. For å få noenlunde riktig spissing, så tenker jeg å bytte en side i gangen og justere byttet hjul til rattet blir rett og så ta neste side. Nå etter at jeg har byttet første siden så har rattet gått fra å være rett til å ha posisjon ca kl 10. Har telt gjenger men styrekulene hadde ulik lengde på ny og gammel. Tanken nå er å justere byttet hjul inntil rattet blir beint igjen. Deretter å gjenta prosessen på andre siden. Bør ikke man med denne måten komme ganske nært der man var før bytte? Sent from my iPhone using Tapatalk En grei måte er å skaffe et langt rettholt/"rei" som man legger an mot framhjulene og ser hvordan de ligger an mot bakhjulene. Vil som regel stikke litt utenom pga spissing. Mål avstand inn til bakhjulene og juster til du har samme avstand etter bytte av kuler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2017 Ser ikke poenget med å bruke så mye tid og energi (og ikke minst slite ut to dekk) for å spare 1300-1500,- på en hjulstillingskontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2017 Hjulstillingskontroll skal jeg uansett ha. Ble mer en test dette. Men jeg ser at "følsomheten" på denne måten var mindre enn en kvart turn. Stigningen for gjengene på styrekula er 1,5? Med plasseringen av styrekula, så er nok 1 gr på spissingen omtrent ett turn, men jeg inngår ikke noe veddemål på at jeg er innenfor for det[emoji2] Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...