Dugg problemer Audi S2...gåent varmeregister?

Anbefalte innlegg

Jeg har en S2 coupe som har problemer med at det "dugger" mye i bilen. Bilen er tør og fin innvendig og den har stått i ro innendørs de siste årene (uten skilter) men nå har den blitt registrert og kjørt litt og da begynte problemene.

 

Det vil si at problemet har jeg vel muligens resonnert meg frem til selv og det er vel i grunnen et varmeregister er gåent har jeg tenkt.

For uansett hvordan man justerer luften så kommer det et "dugg" lag på ruten som det er umulig å tørke bort for da ser man ikke noe ut rutene, det virker til å være et "fettbelegg" det har også minket ca 0,5-1 liter med kjøleveske på 4-500 km.

 

 

Siden jeg er ganske fersk på type89 så da har jeg noen spørsmål:

 

Er det noen andre som har opplevd dette?

 

Er det varmeregister som er ødelagt tror dere?

 

Er det mye jobb å bytte dette/mye som må demonteres?

 

Passer varmeregister fra alle modeller....90 - 80 sedan/ Avant o.l. eller må jeg ha til coupe?

 

Passer dashbord fra vanlig 80 sedan/avant i coupe?

 

 

Har en liten skade på dashborde så vis det må demonteres for å kom til så tenkte jeg å bytte det til et som er finere så derfor lurte jeg på o det kan brukes et fra 80 sedan o.l.

 

 

Takker på forhånd for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Med de plagene du beskriver er det 99% sikkert feil på varmeregisteret! Hadde akkurat samme symptomer i første bilen min, en Jetta. Forsvant etter bytte av varmeregisteret.

Du må ut med dashbordet for å bytte det, er litt skruing og fukling ,men bare å ta seg litt god tid så fikser du det!

Det er ikke samme register på alle typ 89, har du AC eller ikke?

Litt usikker på om dashbordet er likt på coupe og sedan / avant.

 

Hvis du vil sjekke litt selv kan du finne org delenr på denne siden:

https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og sei ifrå om du trenger hjelp øyvind, skiftet et par varmeregister etterhvert! [emoji16]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Med de plagene du beskriver er det 99% sikkert feil på varmeregisteret! Hadde akkurat samme symptomer i første bilen min, en Jetta. Forsvant etter bytte av varmeregisteret.

Du må ut med dashbordet for å bytte det, er litt skruing og fukling ,men bare å ta seg litt god tid så fikser du det!

Det er ikke samme register på alle typ 89, har du AC eller ikke?

Litt usikker på om dashbordet er likt på coupe og sedan / avant.

 

Hvis du vil sjekke litt selv kan du finne org delenr på denne siden:

https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php

 

Hei

 

Ja det var det jeg tenkte...

 

Jeg har AC men den er koblet ut så pr i dag er den uten.

Tror ikke det blir montert igjen så da får jeg se etter en dele bil med dashbord og kanskje komplett vifte pakke med manuell justering for den tidlige klimapanelet i bilen er ikke så veldig bra.

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og sei ifrå om du trenger hjelp øyvind, skiftet et par varmeregister etterhvert! [emoji16]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Regner med de går greit å mekke på plass må bare få tak i delene og kanskje bare bygge om til manuell varmapparat i samme slengen. AC er jo ikke noe vi trenger veldig her på våre trakter så det gidder jeg ikke bry meg med. Liker å kjøre med vinduet nede på varme dager....;)

 

Du vet ikke om dashbord og slikt er lik i sedan og coupe vel?

Det ser ganske likt ut men greit å vite før jeg drar på dele jakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge delenr er det likt verfall, men har jo forsjelige versjoner med og uten airbag osv. Feks med airbag er det endel ekstra rammeverk som må skrues fast :) ac hadde eg bare latt stått, fint den gang du skal selge seinare.

 

http://www.oemepc.com/tvn_result/search/tvn/8A1857039G

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge delenr er det likt verfall, men har jo forsjelige versjoner med og uten airbag osv. Feks med airbag er det endel ekstra rammeverk som må skrues fast :) ac hadde eg bare latt stått, fint den gang du skal selge seinare.

 

http://www.oemepc.com/tvn_result/search/tvn/8A1857039G

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ja men det høres da bra ut da er det jo litt lettere å fine deler...jeg har den typen uten airbag og det er vel det som er lettes å få tak i.

 

AC'en her vert demontert i motorrommet lenge så der mangler jeg deler for å montere den tilbake igjen, men jeg får se hva det blir til og hva jeg får tak i av deler. Hadde vert fint med et manuelt vifte anlegg med 1-2-3 bryter for de tidlige klima greiene var ikke så veldig bra.

 

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får si problemet er løst...

 

Har kjøpt et nytt varmeregister så det kommer i posten og blir byttet...

 

Har sjekket delenr og finner også ut at dashborde er det samme i disse bilene, så da blir det å finne tak i et som er bedre og bytte en gang.

 

 

Takker folk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.