#1 Skrevet April 15, 2017 Automatkassen er bare i "tyngste" gir i drive og clutcher deretter, bakover er det så vidt det går på flatmark og i oppoverbakke er det kul umulig å få den til å gå. Forrige eier sa hjernen var ødelagt men får ikke det til å stemme helt. Idèer? Sent from my EVA-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2017 Jeg vil tro at automatkassen din er klar for en overhaling. Reversen din har nok takket for seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2017 Overhaling som i bytte av alle gir? Sent from my EVA-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2017 Ikke girene i seg selv, men lamellplater, foringer, pakninger, simringer og evnt stålplater - og evnt annet som ikke er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 15, 2017 Har kjørt uten hjerne til giren siden jeg fikk bilen, prøvde hjernen som forrige eier sa var defekt og då gikk ikkje bilen framover eller bakover. Sent from my EVA-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2017 Bør vel bytte hjerne da. Kjøre uten er vel ikke bra, og kan vel gjøre det vondt verre Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2017 Første tips er å ta diagnose med hjernen tilkoblet og se hva som eventuelt kommer opp av feilkoder. Det er mange mulige feilkilder, både mekaniske/elektriske inni kassa men også elektriske feil utenfor kassa kan påvirke. For eksempel kan brudd i ledningsbunt i bakluke medføre at strøm fra baklys kortslutter bremselys og bremse all motorkraft. Det samme med feil på luftmengdemåler i motor kan gi nødmodus på girkasse. Hvor langt har kassa gått? Er det noe signal i dashbord på girvalgdisplayet, for eksempel at det er hel bakgrunn på alle tall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2017 Første tips er å ta diagnose med hjernen tilkoblet og se hva som eventuelt kommer opp av feilkoder. Det er mange mulige feilkilder, både mekaniske/elektriske inni kassa men også elektriske feil utenfor kassa kan påvirke. For eksempel kan brudd i ledningsbunt i bakluke medføre at strøm fra baklys kortslutter bremselys og bremse all motorkraft. Det samme med feil på luftmengdemåler i motor kan gi nødmodus på girkasse. Hvor langt har kassa gått? Er det noe signal i dashbord på girvalgdisplayet, for eksempel at det er hel bakgrunn på alle tall? Har no fått tak i ny hjerne og no viser den kva gir girvelgeren står i, så det er framgang... Når eg setter bilen i gir beveger den seg noen mm, nesten som at den ikkje har nok kraft til å dra den i gang(uavhengig av turtall) Sent from my EVA-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...