Anbefalte innlegg

Hei, har en Audi S6 som fusker på sylinder 2 når den er kald. Den går rent når motoren begynner å bli varm, men kutter kraftig av og til ved full gass. Har byttet til nye Huco coiler, så det er ikke de som er problemet. Har ohmet ledningsnettet som har med tenning å gjøre og finner ikke noe unormalt, men det skal sies at jeg er litt uerfaren med bilelektronikk. Har en brukt hjerne jeg tenkte jeg skulle teste med for å utelukke den. Pluggene er nye, noen jeg kjøpte av Vidar Skotheim, sikkert ikke de beste, men den går jo på de andre sylinderne. Rosstech kabel gir ikke noen indikasjon på hva som kan være feil. Komp. test gav OK verdier. Syl 2 var ikke den dårligste. Bensinfilter har jeg ikke byttet enda, men har nytt liggende. Har pusset jordingspunktene på toppen og innsuget.

 

Noen som har tips til videre feilsøking? Jeg tenker dårlig kontakt enten i hjerne, ledningsnett frem til Torpedovegg, eller i ledningene som går til coilene (coil on plug)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytte om på coil og plugg (ikke samtidig) med en annen sylinder. (Har opplevd overslag i helt nye plugger.. :P)

Huco coiler? Erstatter de også tenningsmodulen?

Fusk når den er kald kan også indikere injector, men det er sjeldent. Enkelt å bytte med en annen sylinder det og, da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom motoren fusker f.eks ved pådrag (turbotrykk) tenker jeg tenningsdeler. Er det Bosch F5DPOR-pluggene du bruker, eller en billigere estatningsdel som liksom skal være like bra? Siden den også fusker i oppvarmingsperioden går den for magert? Har du vurdert å måle temperatursensoren som sitter bak på motoren? Du kan også sjekke hva slags verdi denne gir til ECU via Vagcom. Dersom den alltid sier 80 C eller varmere, er den defekt.

Har du vurdert å bytte om dyse to og tre og se om problemet flytter seg?

Er ledningsnettet til TFSI-coilene dine noe hjemmemekk, eller et skikkelig ledningsnett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erstatter tenningsmoduler ja, de er innebygd i coiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er ikke originale plugger, har skjønt at det er det som gjelder, men har ikke handlet inn dette enda. Fargen på pluggene tilsier ikke mager blanding, men jeg har ikke bredbåndslambda enda dessverre. Motortemp fungerer i vag com. Ledningsnettet ser kjøpt ut. Har ikke byttet over dyser enda, setter dere wise grip på bensinslangen bare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å starte bilen og trekke ut bensinpumpereléet. Noe søl vil det jo bli, men man får ut trykket av slanger og dyser.

Var jeg deg ville jeg fått på pluggene som skal være i bilen. Ja, de er dyre, men det er en grunn til at de er spesifisert til motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en annen hjerne nå, samme feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne jeg. Det kraftige regnværet den siste tiden gjorde at jeg fikk endel vann inn på gulvet i passasjersete foran og høyre bak. Dette resulterte i at bilen døde helt, så kom den, døde helt igjen osv. Fikk åpnet opp dreneringen i bunn av frontruta så det ikke kommer mer vann inn. Kuttingen har jeg opplevd tidligere også, men nå ble det veldig tydelig. Jeg mistenker ledningsbrudd/dårlig kontakt et sted som ble ekstra markant med mye fuktighet. Hørte klikking/elektrisk lyd som gikk inn og ut fra dashbord når jeg ikke fikk start (dårlig kontakt tenningslåsen?) Hørte også en pipelyd/summelyd fra ecu en plass, som var tilstede så lenge kupelyset var på, når jeg tok ut nøkkelen.

 

Feilsøking gav dette: (holdt full gass når jeg forsøkte å starte, er det egentlig det kodene viser?)

 

00518 - Throttle Position Sensor (G69)

27-00 - Implausible Signal

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

30-00 - Open or Short to Plus

Readiness: N/A

 

TPS gir dette klikket ved noen få grader åpning på gasspjeld.

 

Så jeg tenker jeg har 3 feil som ikke nødvendigvis henger sammen:

Fusking på syl 2 når motor er kald.

Hardt kutt ved pådrag.

Kutt/helt død av og til og når som helst, kan være samme årsaken som hardt kutt ved pådrag.

 

Hvordan begynner jeg feilsøkingen på det elektriske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo to feilkoder på TPS, så du burde kanskje vudere å bytte dette før du går videre?

Delenummeret er 078 113 154.

Når denne er defekt forstår jo ikke ECU hva som foregår, og det blir basically som å kjøre uten denne tilkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.