Diskusjonstråd VACN Våler 17 - 2-4 Juni 2017

Anbefalte innlegg

Er det mulig og kjøre i både kl2 og 3? Er en regga bil det er snakk om evt.

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, klasse 3 krever helbur, klasse to er maks halvbur.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det deles opp i tre klasser, klasse 1 for mindre motorsterke biler, klasse 2 for motorsterke biler og klasse 3 for biler med bur og bøttestol.

 

Nybegynnere kan da ta det pent i klasse 1 heat til å begynne med, selvom de kjører en klasse 2 bil.

 

Ønsker man dette sier man bare ifra på teknisk og får merket bilen med klasse 1.

 

Vi vil følge med på heatene og biler som kjører veldig raskt i klasse 1 vil flyttes til 2 og omvendt.

 

Når det gjelder oppførsel på banen blir det informert om på førermøte.

 

Har du opplevd å ligge tre i bredden i sving så er ikke nødvendigvis alltid de to andre sin feil (dette som en generell observasjon). :)

 

Vil påstå at jeg har god fart på banen. Men når det kommer en R8 og TTRS bakfra som igjen skal forbi på hver sin side i en sving. Vil jeg påstå dette ikke innenfor reglene for trackdays. Det var generelt flere som også kommenterte dette på forrige treff. Ikke missforstå meg her. Disse treffene er kjempe fine for medlemmer som ønsket å treffes samt prøve ut bilen. Men i 2016 var det litt dårligere kustus på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, klasse 3 krever helbur, klasse to er maks halvbur.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Så halvbur og litt god fart holder ikke for kl.3?

Går ofte "litt for sent" i kl.2.

[emoji14]

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, derfor de hr delt klasse 1 og 2. Klasse 2 for de med litt mer fart og erfaring, klsse 1 for de som er ganske ferske i gamet hovedsaklig eller mindre fart. Klasse 3 er ren lisens/banebil klasse.

 

Fått deg helbur, men det er vell kanskje like aktuelt. Hehe

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe mulighet for å få kjøpt hjelm på treffet ? Tidligere så har vel Kollevold (?) vært her ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som kunne tenkt seg å hjelpe til som funksjonær på treffet i bytte for gratis kjøring og mat?

 

Vi har en del folk, men trenger alltid flere. :)

 

Send PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe mulighet for å få kjøpt hjelm på treffet ? Tidligere så har vel Kollevold (?) vært her ? :)

Vi har dessverre ikke lykkes å få noen partnere til treffet som selger sånt denne gang.

 

Vi legger ut info med engang om dette skulle endre seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Guri på Kollevold.

Hun har planer om å komme.

Er det noe du trenger anbefaler jeg å ringe inn og bestille dem ta med det som er ønskelig. Er begrenset hva hun får med seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Guri på Kollevold.

Hun har planer om å komme.

Er det noe du trenger anbefaler jeg å ringe inn og bestille dem ta med det som er ønskelig. Er begrenset hva hun får med seg ��

 

Vi har dialog med dem, ber ansvarlig sjekke opp. :)

 

Så bra at de har tenkt å komme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått bekreftet at Kollevold kommer lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det mulig å kjøre utpå banen med et ikke VAG-produkt på dette treffet? Kan ikke se det står noe om det noe sted!

Mvh Sigurd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Er det mulig å kjøre utpå banen med et ikke VAG-produkt på dette treffet? Kan ikke se det står noe om det noe sted!

Mvh Sigurd

 

Så lenge produktet går gjennom vår teknisk, så er ikke det noe problem. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som kunne tenkt seg å hjelpe til som funksjonær på treffet i bytte for gratis kjøring og mat?

 

Vi har en del folk, men trenger alltid flere. :)

 

Send PM.

 

Hva vil det si å være funksjonær ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Være med å hjelpe litt så treffet går rundt. :) går på vakter så er mye tid til alt snnet også. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil det si å være funksjonær ? :)

Sekreteriat, teknisk og parkering er hovedområder. Man settes på en av de etter kunnskap og ønske. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kriterier

 

da blir det ikkje utstilt iår værtfall : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som orker å ta meg gjennom "Banekjøring For Dummies - How Not To Break Your Car Edition"?

 

Første gang jeg kjørte rundt Vålerbanen måtte jeg kjøre de tusen kilometerne det var å kjøre hjem med ordentlig kast i bremseskivene.

Hvordan kan jeg kjøre fortest mulig rundt banen, uten å ødelegge kjørbarheten til bilen min? :)

 

Hvis du ikke føler at du har fått nok info så er det bare å huke tak i meg før/etter førermøtet så kan vi gå igjennom dette, det er mange flinke mennesker i klubben så vi skal klare å hjelpe deg slik at du slipper å dra hjem også iår med kast i skivene. Våler er en bane hvor man ikke nødvendigvis får god nok fart for effektiv kjøling på bane en runde, bremseteknikk er også en viktig faktor. Det å dra på brekk er også en god hjelper på å få kast i skiver, depot er nokså flatt til at det holder plenti med bare bil i gir.

 

.... Håper dere er litt strengere i år med tanke på villmannskjøring og først inn i svingen prinsippet.

..... Alt har hvert trykt og godt slik det skal være. Desverre var det ikke slik i fjord.

Husk at dette skal være en fin helg for entusiaster som ønsker å teste bilene på bane. Det er ikke et race mot tiden og sidemannen.

 

Som nevnt over så trenger det ikke nødvendigvis være noe galt med kjøringen, de mer erfarne som har kjørt litt på bane vet nokså godt hvor de har bilen og hvilke spor de skal ligge i ved turn-in, men igjen så er det som du sier at vi kjører som bilentusiaster for å bli bedre sjåfører, ikke for å vinne noe løp. Uten å vite noe mer om akkurat denne hendelsen eller hvem som har rett og galt, så oppfordrer vi alle som opplever noe ubehag ute på banen som verken flaggposter eller tårnet får med seg, om å si ifra til en vakt så vi får fulgt opp/med.

Alle skal ha en fin opplevelse og vi har et solid rykte på å være et trygt treff for alle mennesker med alle forskjellige type biler og kunnskapsnivå, slik vil vi gjerne at det fortsatt skal være.

 

 

Vi ses! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir det ikkje utstilt iår værtfall : smil :

 

Koster ingenting, så er ingenting å tape på det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens. Jeg har nettopp avbestilt en hytte på Elverum Camping om det er noen som trenger et sted å være

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ingenting, så er ingenting å tape på det. :)

 

men er jo ikkje vits :P bilen min er i grei bruks stand og ikkje polert :o trur det vil skremme vekk "kvardagsmannen" frå å stille ut bilen, og da sitter vi igjen med showfolka som kjem rett før utstillinga og reiser rett etterpå : faint :

 

Viktigst av alt er at hver eneste del av bilen er ren, og at den er polert, støvsugd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uenig med deg der Christian. Såklart har vi dem som kommer bare for pokaler, men det er ikke flertallet. Jeg gikk endel rundt på rudskogen ifjor og overhørte flere som mente at det var tøft at de med vanlig bruksbil stilte ut, til tross for litt rust her og der. Da har man værtfall på samvittigheten at bilen blir brukt, er det den er lagt til etter hva jeg har hørt :)

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er jo ikkje vits :P bilen min er i grei bruks stand og ikkje polert :o trur det vil skremme vekk "kvardagsmannen" frå å stille ut bilen, og da sitter vi igjen med showfolka som kjem rett før utstillinga og reiser rett etterpå : faint :

 

Vi ønsker jo at så mange som mulig stiller ut bilen sin, men må også prøve å komme med noen kriterier for hva man bedømmer etter da mange har etterlyst dette.

 

En utstilling er nettopp dette og er det jo en viss forventning om at bilen er vasket og gjort klar for dette. "Polert" trenger jo nødvendigvis ikke bety at den er full shinet med tre stegs polering for to dager siden, så lenge den er ren og man har brukt litt tid på å gjøre bilen klar.

 

Vi tar med oss all innspill videre da dette er et prøveprosjekt i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle VAG biler er hjertelig velkommen på utstilling, det gjelder og bruksbiler. Når bilen brukes så får den litt patina og "road rash", det er helt ok. Jeg er sikker på at dommere vil sette pris på å se biler som brukes og tar hensyn til det. Jeg skal ta opp det med dommerene når vi har forberedende møte med de. ''

 

hilsen utstillings gruppa i VACN

 

men er jo ikkje vits :P bilen min er i grei bruks stand og ikkje polert :o trur det vil skremme vekk "kvardagsmannen" frå å stille ut bilen, og da sitter vi igjen med showfolka som kjem rett før utstillinga og reiser rett etterpå : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.