#1 Skrevet April 18, 2017 Hei Tror jeg gar et problem med diesel i olja, sliter med at bilen noen ganger tikker veldig fra ventilene og at motorlampa on oljetank lyser litt og blir borte igjen Derretter er det for mye olje i motoren, Noen som har noe anelse hvor det kan lekke fra? En diesel dyse eller? Måte å sjekke dette på vag diagnose? Takk for svar, Lest at mange har problemer med ledningsnett men da ville vel jeg ikke slite med for mye olje på motoren Samt en måte å sjekke om det faktisk er diesel i olja på? Noe triks, prøvde å sammenligne med å ta olje fra motoren og ny olje på et avis papir uten hell, så likt ut syns jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2017 kjent problem, tandempumpe i bakkant på toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2017 Så bytte matpumpa i bak kant av motoren? ingen kjent feil med lekkasje i dysene eller mellom dysene og matpumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2017 er tandempumpa det bruker å være, det er nok av andre feil forbundet til dysene så de får du nok byttet en annen gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2017 Prøvde å bytte Tandempumpa i går, bytte også olje, kunne lokte at det hadde vært diesel i topplokket når jeg tok av toppdekslet. bilen føltes grei ut etter at jeg tok en tur. men peilet olja på morgenen i dag, og da er det mer olje forsatt i bilen, og den begynner å tikke litt mer i ventilene, viker kanskje som den forsatt lekker forsatt diesel inn til olja, kan det være dieselreturen som er kanskje tett eller? noen som har vært borti noe som dette før? er det noe jeg kan sjekke? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2017 Mulig det er dysene som lekker? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2017 Sjer det samme med disse som 5 er pd dieselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2017 Snakka med en diesel guru og han sa at det normal lekket fra dysene, i hverste fall så kunne toppen være nedslitt der dysene sitter og man må bytte toppen, Noen som veit om man må bytte de bildene for løftene til dysene? Er strekkbolter som jeg skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2017 Heter de skal byttes ,men det går bra å bruke de igjen de fleste mekanikere som skrur selv på egne biler bytter ikke. De er nokså dyre. 200kr bolten ca 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2017 Noen som har momentet på disse boltene? De som er til dysene og dyse armene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...