Diesel i olja passat 1,9tid 131hk 2003

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tror jeg gar et problem med diesel i olja, sliter med at bilen noen ganger tikker veldig fra ventilene og at motorlampa on oljetank lyser litt og blir borte igjen

 

Derretter er det for mye olje i motoren,

 

Noen som har noe anelse hvor det kan lekke fra? En diesel dyse eller? Måte å sjekke dette på vag diagnose?

 

Takk for svar,

 

Lest at mange har problemer med ledningsnett men da ville vel jeg ikke slite med for mye olje på motoren

 

Samt en måte å sjekke om det faktisk er diesel i olja på? Noe triks, prøvde å sammenligne med å ta olje fra motoren og ny olje på et avis papir uten hell, så likt ut syns jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjent problem, tandempumpe i bakkant på toppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bytte matpumpa i bak kant av motoren? :) ingen kjent feil med lekkasje i dysene eller mellom dysene og matpumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er tandempumpa det bruker å være, det er nok av andre feil forbundet til dysene så de får du nok byttet en annen gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å bytte Tandempumpa i går, bytte også olje, kunne lokte at det hadde vært diesel i topplokket når jeg tok av toppdekslet.

 

bilen føltes grei ut etter at jeg tok en tur. men peilet olja på morgenen i dag, og da er det mer olje forsatt i bilen, og den begynner å tikke litt mer i ventilene, viker kanskje som den forsatt lekker forsatt diesel inn til olja, kan det være dieselreturen som er kanskje tett eller?

 

noen som har vært borti noe som dette før?

 

 

er det noe jeg kan sjekke?

 

takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er dysene som lekker?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjer det samme med disse som 5 er pd dieselen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med en diesel guru og han sa at det normal lekket fra dysene, i hverste fall så kunne toppen være nedslitt der dysene sitter og man må bytte toppen,

 

Noen som veit om man må bytte de bildene for løftene til dysene? Er strekkbolter som jeg skjønner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heter de skal byttes ,men det går bra å bruke de igjen de fleste mekanikere som skrur selv på egne biler bytter ikke. De er nokså dyre. 200kr bolten ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har momentet på disse boltene? De som er til dysene og dyse armene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.