Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi 90 sein 88-modell 2,3 20v Quattro.

Denne bilen er moden for motorbytte, og da vurderer jeg å bytte til en femmer med turbo.

Altså så skal jeg ikke turbokonvertere, men bytte til en turbomotor.

Det jeg har kommet frem til er at det blir en 10v turbo.

Har fått tak i en donor bil, som jeg henter nå til uka.

I denne bilen skal det sitte en KG motor etter det jeg har hørt, men er ikke 100% sikker på det før jeg har sett bilen. Eier sier det er 182hk så da er det vel helst en KG motor.

Men det jeg lurer på før jeg begynner å plukke fra hverandre bilene, er hva som må gjøres å hva som passer overens ?

Det jeg vet at må gjøres er å flytte batteriet bak i bilen.

Hva ellers er det som må gjøres ?

Passer girkassen fra 7A motoren over på KG motoren eller må jeg ut med hele girkassa når jeg tar ut motoren ?

Hvor mye av ledningsnettet er det som må skiftes ?

Hvordan er det mes plassen til IC, må jeg bytte travers slik som på S bilene ?

Jeg har søkt masse på forumet og på andre norske/engelske/tyske forum, men finner liksom ikke mer enn at folk har utført motorbytter og noen bilder.

Jeg er takknemmelig for alle svar og tips om hvordan lykkes med et slikt prosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det inge glupskaller som har noen å bidra med her..

Det jeg er mest interessert i er:

 

Hvor mye av ledningsnette må jeg bytte ?

 

Passer girkassa fra 7A på KG motoren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. jeg aner ingenting om spørsmålet ditt, men tror bilen din vil tape seg i verdi av å montere 10v turbo i den i forrhold til å beholde 20v nonturbon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.