Harde metalliske lyder, AEL motor

Anbefalte innlegg

Kjørte en liten tur, alt normalt, stoppet, når jeg startet opp igjen etter 5 min var det en ulyd som fulgte turtallet. Stoppet og sjekket litt i motoren og startet igjen. Da var det en kraftigere lyd som minnet om rådebank. Tauet den hjem og skrudde litt for å sjekke register, fant at rillene på nedre remhjul hadde separert fra selve hjulet og lå og klemte mot registerreim. Har noen vert borti noe lignende? Får prøve å skaffe nytt reimhjul og registerreim å håpe på det beste. Går utfra registerreim må ha hoppet over noen hakk. Er en A6 Avant Q 2,5tdis 96-modell med 480k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ukjent at det store reimhjulet på veiva, også kalt svingningsdemper, løsner i vulkaniseringa og det skjer slik som med deg. Så lenge registerreima ikke gikk av, så er det nok bare å sette sammen med nye deler og fyre opp :) Men gå helst for nytt reimhjul, så det ikke skjer det samme igjen med et brukt ett. Og husk ny senterbolt på veiva ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde på min også før 270.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0041.jpgLite igjen av vulkinga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.