#1 Skrevet April 20, 2017 Kjørte en liten tur, alt normalt, stoppet, når jeg startet opp igjen etter 5 min var det en ulyd som fulgte turtallet. Stoppet og sjekket litt i motoren og startet igjen. Da var det en kraftigere lyd som minnet om rådebank. Tauet den hjem og skrudde litt for å sjekke register, fant at rillene på nedre remhjul hadde separert fra selve hjulet og lå og klemte mot registerreim. Har noen vert borti noe lignende? Får prøve å skaffe nytt reimhjul og registerreim å håpe på det beste. Går utfra registerreim må ha hoppet over noen hakk. Er en A6 Avant Q 2,5tdis 96-modell med 480k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2017 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2017 Er ikke ukjent at det store reimhjulet på veiva, også kalt svingningsdemper, løsner i vulkaniseringa og det skjer slik som med deg. Så lenge registerreima ikke gikk av, så er det nok bare å sette sammen med nye deler og fyre opp Men gå helst for nytt reimhjul, så det ikke skjer det samme igjen med et brukt ett. Og husk ny senterbolt på veiva 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2017 skjedde på min også før 270.000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2017 Lite igjen av vulkinga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...