Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Noen her som har åpna en midt diff på rs2 før? lyst til og få 100% sperre i midten på min og ta bort driv akslene forran så jef får en spole brakke:)

 

Men er det bare og skru ned girkassa med diffen og åpne opp og svise planet dreva sånn som man gjør i bak diffen på en rwd bil? eller er den mere innvinkla en det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.... skue tro det var noe mere med det siden ikke flere gjør dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det ja, eller at fleste parten ikke vil ha rwd bil. men kan bruke midt diff og girkasse ifra gammle typen da med 100% sperre i midten, men da blir det mye knot med og få gir overføringa til og funke tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok ikke ødelagt min Rs2 : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel uansett bygge om girkassen, da det er der overføringa til fremhjulene sitter..? En eventuelt låsing av midtdiffen vil jo bare føre til 50% trekk foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakhjulstrekk og kraftig motor er visstnok en dårlig kombinasjon på quattro girkassene. På grunn av firehjulstrekken så blir kraften fordelt likt i begge retninger, og dreiemomentet halveres. Det vil si at hvis alt momentet går til å drive bakhjulene så vil påkjenningen bli dobbelt så stor. (Torsen diffen kan riktignok fordele momentet opptil 75% framover eller bakover)

 

Står litt om det her:

http://www.elektro.com/~audi/01E/v8info/

 

Min personlige mening om dette skal jeg la være usagt... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.