Slakk i giring eller drivverk på golf5 1.6 bensin

Anbefalte innlegg

Samboeren har en 1.6 5'er golf som har noe slark et sted. Når vi kjøpte den for ca 1år siden, så hadde den samme problemet, men merket lett at alle motorfestene hadde sett sine bedre dager.

Fikk da byttet alle motorfestene, samt girkasse fester. Dette fikset ikke problemet. Vi har da kjørt med det i 1år og rundt 10-13k km uten at det har blitt bedre/dårligere.

 

Symptomene minner meg om typisk quattro-slark, men at det tar litt "tid" før man kjenner det. Når jeg slipper gassen, så tar det ca 2sekunder før slarket blir "løst". Dette kan kanskje ha noe med at det er elektronisk gass, og ikke wire? Dette er veldig irriterende i første gir, og litt mindre i andre. Du kjenner det på alle girene, men er merkpart mindre for jo høyere gir du er.

 

Noen som vet hva jeg skal se etter? Forstår at dette er litt vanskelig å se for seg, men var ikke akkurat lett å ordlegge seg bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka alle boltene til drivakslingene? Boran min har en tendens til å løsne disse av seg selv...

 

Sent fra min S30 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.