#1 Skrevet April 24, 2017 (endret) På min 2012 Tiguan oppdaterte de sw ihht EA189. Etter dette har jeg hatt rykking i motor akurat i det området jeg skal til og gi gass, kan tenke meg til at ved ca 5% pådrag. Møller har byttet først en dyse, ble ingen forandring og så byttet de resten av dysene. Alt dette uten noe forbedring. Noen av dere som har opplevd det samme på deres biler? Og hva ble resultatet der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2017 Er bilen under garanti? Masse av slike problemer om man googler litt. Har du bytta EGR ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2017 Nei har ikke det, så vidt jeg vet, men skal spørre om det er gjort før jeg fikk bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2017 Fikk du nye dyser gratis? Er bilen under garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2017 Fikk du nye dyser gratis? Er bilen under garanti? Ja fikk nye dyser på garanti, garanti frem til jan 2018 eller 158000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2017 Du får holde oss oppdatert på hva Møller sier og gjør fremover (jeg gjør klar popcorn) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2017 (endret) Kan høres ut som et EGR relatert problem, har opplevd et par biler som har fått EGR problemer etter 23R7 oppdateringen. Problemet har i de tilfellene ikke kommet sånn direkte men kommet etter en kortere periode. Dette har kundene fått dekt av VAG, uansett om bilen er under garanti tid eller ej, dette er da i Sverige, vet ikke hvordan Norske forhandlere gjør det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2017 Hvor mange av bilene med 23R7 kommer tilbake innen kort tid (under 6 mnd) med EGR, DPF eller dyseproblemer? Og hvorfor velger VW SE å dekke kostnader rundt disse komponentene tross bilen er utenfor garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2017 (endret) DPF og dyse problematikk har jeg ikke sett så veldig mye av, et par tilfeller har det jo vært, om dette har vært relatert til 23R7 eller ej, er ikke påvist. Hvorfor VW Sverige går med på dekke kostnader rundt dette skal jeg ikke si så mye om da det går litt på taushetsplikt, men mange er vel klar over hva en del av 23R7 oppdateringen gjør for å senke utslippene, økt eksostemp er jo noe som kan nevnes sånn ikke direkte, som gjør at en EGR må jobbe på et helt annet sett å mer aktivt uten at jeg skal si noe mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2017 Har forståelse for det. Ser du har 2010 Passat som vel er berørt; har du utført 23R7 på din bil? Hva med kollagene dine? Har du sett biler med rare oljenivåer; så en sak hvor en fikk helt ny fabrikkmotor gratis og man sporet forurensinger i olja. Der spekulerte man friskt i om økt frekvens av regen, gjerne avbrutte pga småkjøring, fikk diesel til renne fra sylinder til olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2017 (endret) Min er berør ja, men ikke 23R7 oppdatert, kjører BSR programvare i den, her blir ikke myndighetene grinete for det vet du hehe Ingen av de jeg jobber med som har berørte biler har gjort 23R7. Problemet du nevner med diesel i oljen, har jeg ikke sett i forbindelse med 23R7. Jobber du for VAG også Ole-Martin Sodeland? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 27, 2017 Nei, jobber ikke for VAG. Men kanskje over snittet interessert i denne EA189 saken; syns det mange ting som skurrer og er inkonsekvente med den så det er gøy å følge med på. Se annen tråd om EA189. Ser null fordeler med 23R7 oppdateringen; men det er vel fordi de ikke finnes heller hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 27, 2017 (endret) Jo må da selv kunne si at det er mye som er rart med E189 saken, ikke ser jeg noen fordeler med den heller Hvor finnes det et en annen tråd om E189? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 27, 2017 Du har allerede funnet den hehe; https://forum.vacn.no/showthread.php?278551-VW-og-utslippsjuks-Dieselgate/page37 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 27, 2017 (endret) Aha den du tenkte på da, da veit jeg, takker så mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 30, 2017 Du får holde oss oppdatert på hva Møller sier og gjør fremover (jeg gjør klar popcorn) Klart det, jeg oppdaterer saken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2017 Da har jeg fått ny time hos Berg & Co, 23.5.17 da skal de nok en gang gjøre forkontroll, logge og lese av hidden for å sende inn til Møller. De sier at de må ha teknisk bistand, og reparasjonsforslag fra dem. Blir spennende å se hva de finner på da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2017 (endret) De skal nok ikke sende noe som helst inn til Møller, men til DISS, dvs diagnose og reprasjon bistand fra fabrikken i Wolfburg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 30, 2017 Da har bilen vært inne på verksted igjen, da de koplet til diagnose kom det opp melding om ny sw. Denne ble lagt inn, og bilen prøvekjørt. Jeg har nå kjørt 200 mil etter oppdatering og al rykking er borte. Tydelig at det ikke er bare meg som har slitt med dette. Glad for at den er i orden nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...