#1 Skrevet Juni 26, 2005 Skulle endelig i går senke bilen min litt til. Hadde tidligere i år vært hos dekkforhandler som hadde satt inn lengre bolter for meg. Disse satt som om de skulle vært sveisa fast! Hvor hardt skal egentlig boltene sitte? Måtte bruke "kjærring arm" for å få de av og enda satt de rimelig godt fast. Her er resultatet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2005 skal skrues til med 11 til 13 kilo, 110-130nm dvs at du skrur til det er inntil så en lite nykk til. kvart runde er nokk, men det er viktig å dra etter når en drar til med rett moment! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2005 110 nm er riktig ja. det gjelder alle lettmetall felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2005 står 140nm i TUV papira mine , så det er nok forskjell fra bil til bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2005 hehe d var iallefall sjelden vare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2005 Hvis de sitter så hardt som det der, så er det vel kanskje litt i overkant? Husker vi fikk ikke løsna sommerhjula på 90'n før vi hadde to meter med latarm.. Revna en 17mm-kopp vi også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2005 Jeg har alltid hatt på kobberfett på boltene mine, løsner og får skrudd til lett som bare det. Kjøpte meg nye bolter her om dagen, og merka betraktelig forskjell. Skrur til de tar tak, så tar jeg ca. en kvart runde til. Ikke alle kom så langt inn da engang, kom nok pga. at de er nye. Så dette hjelper masse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2005 bruk ALLTID kobberfett/pasta, du får skrudd til med riktig moment uten at metallet skjærer seg. de fleste felg/dekk leverandører jeg har snakket med sier at da kan jo fettet smelte og komme inn på bremseskivene... så husk, bare ha på LITT!!! gjerne ha på og tørk av med en fille, da blir det igjen akkurat passe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...