#1 Skrevet April 26, 2017 Lurer på hva er en tilsvarende turbo for rs2 turboen. ? Som passer bolt on. Er det et alternativ som går over 7200 Borgwarner foreksempel ? Eller kom den på noen flere en rs2? ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2017 Jeg har lest om en "7200 comp" variant, men tror det har vært noe ala den originale som kom på RS2, men litt mer moderne kanskje. I BW verdenen er vel neste steget over ca 365hk med RS2 turbo, den typiske K26/K27 hybriden som da leverer ca 420hk meg forstått. Har ingen anelse om pris eller tilgjengelighet på slike hybrider. Men fler i klubben har dette og programvare for Motronic. tenker du bolt-on er jo disse billett variantene kanskje en grei løsning? Altså en preppet 7200 eller vanlig K24. Vidar har vel endel slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2017 Man får kjøpt preppede 7200-turboer, da holder de til 420-440 hk Over dette må du over på noe større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2017 Ok da forsto jeg litt mere her. Så om jeg vil ha den seende noenlunde som orginal så kan jeg kjøre opp mot 400hk På rs2 sin 7200 som er preppa Og ellet en 26,27 Prøver og få satt meg inn i turboverden men det er for meg forstått et stort univers [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2017 Livet blir jo enklere om du holder deg til K24 eller K26 varmside, da dette bolter rett på grenrøret ditt. (Når det er sagt kan vel et rimelig grenrør ala RS2 standard være kjekt for målet ditt...) -7200 er jo en form for K24/26 hybrid, mens K26/27 vel ofte ble brukt i oppgraderingspakkene til MTM, og trolig derfor de har vært så populære over tid med tanke på tilgang til program. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2017 Livet blir jo enklere om du holder deg til K24 eller K26 varmside, da dette bolter rett på grenrøret ditt. (Når det er sagt kan vel et rimelig grenrør ala RS2 standard være kjekt for målet ditt...) -7200 er jo en form for K24/26 hybrid, mens K26/27 vel ofte ble brukt i oppgraderingspakkene til MTM, og trolig derfor de har vært så populære over tid med tanke på tilgang til program. Ser vel for meg blant BW har det historisk vært K26, K24-7200 (K24/26 hybridish), K26/27 hybrid som har vært trinnene. edit: her kan være fint lesestoff https://forum.vacn.no/showthread.php?178345-K26-og-Rs2-chip-med-tilh%F8rende-dyser-p%E5-AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2017 Det enkleste er som Ola skriver å kjøpe et RS2-grenrør evnt Wagner-grenrør, med dn preppet K24-7200. Da er alt bolt on. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 27, 2017 Har absolutt ingen anelse om kvaliteten, men QWT selger jo noe til 2036kr... https://qwt.no/produkt/5cyl_highflow_manifoil/2057 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2017 TTH - http://turbo-technik-hamburg.de har oppgraderte K24-7000 og K24-7200 (aka RS2) med ETT (Extended Tip Technology). Bruk søkeord K24, og du vil finne: TTH-247000-320, som er en oppgradert K24-7000. TTH-247200-420, som er en oppgradert K24-7200. Vidar Skotheim selger også oppgradert varianter av K24, RS2 og K26. Søk på forumet, eller på finn.no Jeg har ingen erfaring med noen av disse oppgraderingene, men det jeg har kunnet kontrollere (tekniske hidden), ser bra ut. Jeg har heller ingen tilknyttning til noen av disse leverandørene. De finnes sikkert andre alternativer. Det viktigste er å vite hva man ønsker å oppnå med en turbo oppgradering, det er alltid kompromisser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...