08 mod Passat 2.0TDI vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 08 mod passat 2.0tdi som begynte å nykke litt ved pådrag tidligere, var bare 2-3 nykk men ikke noe som var så voldsomt merkbart.

Deretter så lånte fadern bilen, når han kom kjørende så begynte bilen å gå ufattelig dårlig. Da han kom kjørende opp baken hjem til meg så var det så vidt han kom seg opp bakken og det kom opp varsel lampe go to nearest garage. Stoppet bilen, prøvde å starte igjen, det gikk helt fint. Ingen varsel eller noe, kjørte deretter en tur å plutselig begynte den å dra møkk dårlig. Stoppet og startet bilen igje. Og ingen feil... kjørte så 2 mil uten problemer. Da jeg skulle starte bilen senere på kvelden så var det så vidt den gikk fremover... bakken normalt men ville ikke dra.. parkerte den igjen å stoppet. Så begynte jeg feilsøk.. det som skjedde etterpå var at bilen startet å gikk i 5-10 sekunder før den stoppet. Kun 1 gang strtet den å bakket over en lengre periode men ville ikke respondere på gasspådrag. Sjekket EGR, Dieselfilter etc uten å finne feil. Prøvde flere ganger å starte, og symptomene var det samme... motor gikk 5-10 sek så bom stopp. Bestilte meg vagcom for jeg hadde en ubrukelig scanner... koblet til å fant ikke en eneste feilkode som kunne relateres til noe. Prøvde å ta av dieselslangene til for å sjekke om det kom diesel fra pumpa i tanken (denne hørtes ut som et knusverk) kom lite eller ingen diesel. Pumpa hadde nummer 3C0919050F. Fant en pumpe på høggeriet her men den hadde N på slutten i stede for F, men flere mente denne kunne brukes. Tok pumpa ut av tanken pg satte ned den nye, kobbl opp ledninger og slanger å med stor iver skulle jeg starte etter å ha tvangskjørt pumpen noen ganger med vcds. Men der fikk jeg meg en overraskelse... overhode ikke livstegn i bilen, dette var jo en ny opplevelse da det tidligere har vært start på den men den vil ikke gå mer enn de 5-10 sek. Diesel kommer det som det skal men overhode ikke antydning til strt, ikke en eneste feilkode på motor etc... nå er jeg rimelig rådvill og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. noen forslag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde tilfeldigvis i dag bare å file på motor, startet som en drøm å gikk 3-4 sek så var det stopp. Nesten så man skulle tro startsperren slo inn momentant eller den kanskje har hoppet over på registeret... merkelig er det uansett. Når han tente og bakket i koen sekunder så er det nå diesel i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut for at jeg får et skifte av startmotor først....! Alt kom på samme tid nå

Når bilen stoppet etter han gikk noen sekunder så prøvde jeg å starte igjen men det var så vidt startmotoren gikk rundt å tøden trakk noe jævli med strøm.. Blinka i lysene å så var det bom stopp på den starteren... bah...

Ja godt man har to biler! Å glad jeg er maskinist å slipper å plages med disse bilene i jobben og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo helsigvis ut for å være kurant jobb å skifte starter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet tandempumpe og pumpen i tanken så nå skulle jo dritten ha startet men den gang ei... han er så vidt å tar etter tenning! Kjørt liftup pump med vcds ca 10 ganger så lufta burde være ute... ble ingen enkel affære denne stoppen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startet plutselig, gikk opp til 2000 rpm og stoppet etter 2-3 sek...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke et smart triks for å få av egr ventilen? Ser ikke så mye annet så kan være galt lengre... å bilen starter å går i 2-3 sekunder før den dauer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er forøvrig bilen igang igjen, mulig man får lage en how to tråd ang skifte av startmotor, fuelpumpe i tank, tandempumpe og demontering/smøring og testing av egr etter dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.