Røket slitasjevarslerkontakt.

Anbefalte innlegg

Hei. Etter bremsebytte klarte jeg å ryke den ene syltynne ledningen til slitasjevarsler foran. Denne fortsetter videre opp bak innerskjermen.

Noen som vet om denne er krevende å bytte? Evt delenummer?

 

Transporter t5 180 bitdi 4motion dsg

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt ny kontakt og en lednings-stump på møller..så du slipper å bytte hele ledningen.. bytta akkurat på touran til en kompis,enkelt og greit.

Anbefaler å lodde,og bruke krympestrømpe,hvis har det tilgjengelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott så det er bare å skjøte ledningen? Da stikker jeg innom møller i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at kontakten til bremseklossen er borte og bare en ledning stikker ut fra kaliper.

WhatsApp to do?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke hva WhatsApp ville gjort,men jeg hadde vel bare kjøpt ett sett nye klosser.. evt om man får løse bremse varslere til disse klossene.. men enkleste er bare å bytte klosser.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å lodde sammen endene og så lodde på ny kontakt på bilside når du skifter klosser neste gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selvfølgelig mulig å gjøre det sånn,også.. men fikk litt inntrykk av at Anders ville ha slitasjevarsleren til å gjøre jobben sin.. men klart,er klossene veldig bra,er jo det en mulighet å kjøre sånn litt til klossene er noe mere klare for utskifting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste kanskje litt raskt, trodde det var bare kontakten som var borte fra klossen :) Da må en nok skifte klosser ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiver og klosser foran og bak er nettopp byttet! Jeg var uheldig å ryke den ene syltynne ledningen på kontakten til bilen og fikk derfor ikke koplet til kontakten fra bremseklossen med en gang. Bilen brukes daglig og når jeg sjekket sist var også kontakten til bremseklossen borte.

Da spørs det hva jeg gidder her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,da utgår det å skifte klosser igjen.. da kan du bare koble ledningene på bilen sammen og kjøre til du syntes du kan skifte.

Alternativt kan du poppe innom din lokale delepusher,og spørre om de kan skaffe kun varslere til klossen.. veit jeg har gjort på en kundebil for noen år sia.. og noen ganger kom klosser og varslere løse i esken,så man kunne montere de selv. Mulig det var mere slik i gamle dager mens Ærlige Ernst's Bildeler fortsatt lå på hjørnet borti gata..:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en passat 2009 modell som jeg har, er det kun varsling på venstre side. Noen kloke hoder må ha funnet ut at dette er nok. Og det er det kanskje også. Vanligvis når alt er på stell, så slites vel begge sider sånn noenlunde likt, og da har VW spart noen meter med ledning..........

Så da trenger man kanskje kun den ene varslingen, og kan skjøte sammen den andre som er ødelagt.

 

s-l1600.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik på t5 også venstre foran og høyre bak mener jeg det var. Det er kanskje mulig å bare stappe inn den løse slitasjevarsleren uten å demontere?

Skal prøve å få sett på dette i helgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.