Får ikke slått inn diffen på S2`n

Anbefalte innlegg

Noen som har en formeinig om hva det kan vær?

Airbag lampa lyse pga jeg har skifta ut rattet til ratt uten airbag... noe me dette ?

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har nok ingenting med airbagen å gjøre. Det kan jo hende problemet med din diff er annerledes enn det jeg hadde på 80q'en. Der var det en motstand inne i "skjemaet" ved siden av bryteren som hadde blitt svidd. Dermed funka ingenting i forbindelse med diffsperra. Ellers kan du jo sjekke at det ikke er noe tull med styreenheten som ligger under baksetet over drivakseltunellen (ledninger og vakuumslange festet ok) og at vakuumslangen sitter som den skal på dingsen som slår inn sperra på bakdiffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil lyser også ABS-knappen når jeg trykker på sperra. Skal den ikke det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil lyser også ABS-knappen når jeg trykker på sperra. Skal den ikke det?

 

Det høres rimelig ut, for når du kobler inn sperra så slår du samtidig av ABS-systemet (så lenge bilen er slik Audi har laget den)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ABS'en kobler ut når du slår på diffsperra. Men airbagen skal fortsatt være aktiv selvsagt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey!

Vanlig at selve mekanismen under bilen setter seg fast!

Satte seg fast på bilen til bror min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, sjekk at alle slanger sitter der de skal på innsuget ditt, går en egen vakumslange til diff-boksen. Uten denne "på" vil ikke diffen koble inn.

 

Mvh

Claus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar :)

Det som var rart var att alt fungerte da jeg satt fra meg bilen, å 4mnd etter kobla ikke diffen inn...

Men,men.. Får ta å sjekke litt!

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar :)

Det som var rart var att alt fungerte da jeg satt fra meg bilen, å 4mnd etter kobla ikke diffen inn...

Men,men.. Får ta å sjekke litt!

 

 

 

Mvh

 

Ta deg en tur under bilen å se at vakum slangene sitter der de skal : rock :

Har vert borti at den enne har hopa av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.