#1 Skrevet Mai 4, 2017 Hei, noen som vet riktig fremgangsmåte for å lufte systemet på en 2000 modell Passat 1.9TDI? Ev. også tips på flushe/tappe? (Bilen er kjørt i en stein og en slange lekker...) Takk, Ole M 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2017 av med lokket på ekspansjonstank, la bilen stå å gå, en liten evighet siden diesel. Klem på slangene Evt må du på med slik vakuum/trykk apparat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2017 På min 3bg og en 3b jeg hugget så er det tappeplugg på radiator. Nede på venstre (sjåfør) side. Greit å vite om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2017 Disse bilene har luftehull der hvor kjølevannslangene går inn i torpedoveggen. Prosedyren er at man skal trekke kjølevannslangen noe bakover til det kommer frem et luftehull. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2017 Sett bilen i en bratt oppoverbakke, med fronten opp. Sett klima på 26 grader eller mer. Har funket for meg hver gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2017 Sett bilen i en bratt oppoverbakke, med fronten opp. Sett klima på 26 grader eller mer. Har funket for meg hver gang Hvorfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2017 luft stiger til høyeste punkt, og klima på høyt øker flowen gjennom varmeregisteret som igjen gjør at luft kommer seg ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2017 øker flowen? hvordan skjer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2017 Er ikke vanngjennomstrømningen i register konstant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2017 hehe jo må vel snart ned på veteranbil for å finne noen med kran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2017 Er ikke ekspansjonstanken høyeste punkt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 5, 2017 gjør som Dag sier og dra den ene slangen litt tilbake (ikke helt av) inn på torpedoveggen. Problemet med disse slangene er at hvis de ikke har vært av på en stund setter de seg helt jævli fast i røret. Lett å bli fristet å bruke en tang eller lignende å prøve å løstne den, men det er ikke noe sjakktrekk. Røret er serdeles tynt og tåler så å si ingenting. Skrutrekker inn å få løftet på litt på slangen og fyll på med rustløser så bruker den å komme. Fyll tanken helt full og hold nivået helt til kanten. På Audi hadde vi spesial verktøy for å skru på selve ekspansjonstanken slik at nivået ble høyere, men dette er ikke nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 5, 2017 Skal jo være det, men kan være greit å "hjelpe" vannet bakover i blokka slik at luft-lommer blir presset fremover og ut. Når jeg byttet reg.reim + vannpumpe så gjorde jeg dette (fronten oppover). Funket fint det, fikk på ca det antall liter som kjølesystemet rommer og fin temp på motor + varmeapparat funker fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...