Muligheter for å låne Tiguan sommerfelger for biltilsyn kontroll

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har montert coilovers på en 2012 modell Tiguan og skal inn på godkjenning hos BT i Åsane på tirsdag. Har ikke sommerhjul som blir godkjent da disse er 20". Tenkte kjøre inn med piggfrie vinterhjulene, men oppdaget at hastighetsindeksen er 10km for lav på dekkene. Aner ikke om de pirker på dette?

Evt om noen har hjul som kan lånes for anledningen?

Min innpress 33

Alternative dekk min hastighet S

215/60 R17 Standard

Alternativ i vognkort

215/65 R16

235/50 R18

235/55 R17

Send meg gjerne en sms eller ring 90871547 om muligheter :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dimensjon på felger og dekk i 20"? Det er ikke umulig å godkjenne, selv om bilen ikke leveres med 20" fra fabrikk.

Ellers er vinterdekk unntatt for regel om hastighetskrav som står i vognkort, det er lovlig å kjøre piggfrie vinterdekk året rundt. Om det er lurt, er en helt annen diskusjon.

Så hvis du vil være "safe", så kjører du på de piggfrie dekkene. Hvis de skulle spørre, sier du bare at du akkurat har kjørt over Hardangervidda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er 255/35 R20 så disse er nok ikke mulig å godkjenne tror jeg. 10" bred felg og innpress er noe feil, så får dem ikke godkjent mente han som solgte dem. Tørr ikke ta sjansen nå iallefall. Da kan jeg kjøre på piggfrie vinterdekk å satse på at de ikke pirker på dette da.

Står litt forskjellig angående om det er lov og ikke med vinterdekk på sommersesong, så klarer ikke se om det er lov eller ikke :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lov med piggfritt hele året:) pigg derimot er ikke greit.

Forsåvidt lov med sommerdekk på vinteren og, men du skal alltid sikre bilen for å skli og der ryker du med sommerdekk:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.