#1 Skrevet Mai 6, 2017 Hei, Som overskrift sier, så lurer jeg på hva jeg skal smøre inn skivene med. Har noen bremsekiver til overs jeg ønsker å lagre litt i tilfelle jeg trenger de senerer. Hva gjør jeg med de for at de ikke skal ruste ? Hva burde jeg smøre de inn med slik at de ikke ruster ? Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2017 Du kan lakke de med grunning som du sliper bort før bruk, eller legge på et tynt oljelag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2017 http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Gummilakk-2000033341/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2017 Gni de inn med grease og ha plast rundt. Hadde noen skiver liggende i flere år med det og det berga godt. Grisete men det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2017 Om de skal ligge tørt så trenger de jo ingenting, har 100vis av skiver som har lagt i åresvis og er akkuratt like fine idag. Men om det blir i litt varierende tempratur med fukt osv, så spray de ned med wd40 og legg de i plastposer. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2017 Hvis det er fare for at de ruster, et tynt lag med zink. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2017 WD40 og ledd de i plastposer, absolutt det enkleste og beste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2017 Takk for tips. Jeg trodde wd 40, og grease kanskje trakk inn i skiva, slik at denne ble vanskelig å rengjøre i ettertid. Da sprayer de med WD 40, og renser de med bremse rens når de skal brukes. Takk skal dere ha :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...