2010 tiguan 2,0 tdi 4 motion Egr ventil hvor kjøpe rette typen.

Anbefalte innlegg

Fikk feilmelding i display "workshop" glødelampe

Blinker samt at det lyser i motor/eksos lampen, etter diagnose er det 2

Feilkoder på egr ventil. Noen ideer? Må vell bytte egr ventil da?IMG_1960.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en EA189 motor som fått modifisert SW hos Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ja det stemmer oppdateringen er programmert inn på denne iflg vw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe med denne tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren din soter bla annet 3 ganger mer med ny SW. Ny SW ber også en 7 år gammel EGR jobbe på en måte den aldri før har jobbet på. Hvis du ser i EA189 tråden, så skiftes EGR gratis i Sverige og England pga dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva annet har du opplevd med bilen etter ny SW om jeg kan spørre? Og hvor mange km er det siden SW ble endret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ja nå skjønner jeg hvor det kommer fra, det som er i tillegg er at lampen for tett eksos kommer på, og sier at man må kjøre varm motor i min 15 min, den forsvinner etterpå. Sw ble oppdatert 14/11/2016 og er kjørt ca 9000km siden da. Kan man som normann og med norsk bil få dette dekt gratis i svergie? (Skal se på tråden om ea sw etterhvert)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ja nå skjønner jeg hvor det kommer fra, det som er i tillegg er at lampen for tett eksos kommer på, og sier at man må kjøre varm motor i min 15 min, den forsvinner etterpå. Sw ble oppdatert 14/11/2016 og er kjørt ca 9000km siden da. Kan man som normann og med norsk bil få dette dekt gratis i svergie? (Skal se på tråden om ea sw etterhvert)

 

Ny SW medfører at bilen soter 3 ganger mer. Det betyr at bilen må regenere DPF ofte ift tidligere. Forbruket vil også øke fordi det trengs diesel for å øke temperaturen i DPF under regenerering. Ny SW endrer også innsprøytningsforløpet for dysene. Så EGR, DPF og dyser står i faresonen ved ny SW, og disse byttes også gratis i feks England.

 

Det foreligger også teorier om at endret innsprøytningsforløp, som gjøres for å senke temperaturen i sylinderen=mindre NOx, gir ufullstendig forbrenning. Sammen med økt frekvens av regenering, hvor man også sprøyter inn mer diesel i sylinder, samt at regenereringen også blir avbrutt ved korte kjørestrekninger, kan medføre at dieselen renner ned i sylinder og havner i olja. Diesel i olje endrer smøreegenskapene og motorslitasje/havari er et faktum. Var et tilfelle i England hvor en fikk ny motor på goodwill. Bilen hadde ny SW, og analyser av olje gav indikasjoner på motorslitasje.

 

Jeg ville gått hardt på Møller, og vist til policyen i Sverige og England. Jeg har ingen tro på Møller vil gjøre noe som helst på goodwill, men har gjort popcornet klart så prøv likevel. Del gjerne det du får fra dem. Det jeg har sett fra England er at VW babler om null relasjon til ny SW, men likevel tar det på goodwill. Go figure..

 

Til spørsmålet ditt; gjorde et kjapt søk på EGR og DPF til EA189 biler, men finner ingen leverandører av dette. Betyr det at jeg leter dårlig eller at ingen lengre vil levere dette til EA189 biler fordi ingen kan stå for garantien til levetiden for disse lengre hehe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny SW medfører at bilen soter 3 ganger mer. Det betyr at bilen må regenere DPF ofte ift tidligere. Forbruket vil også øke fordi det trengs diesel for å øke temperaturen i DPF under regenerering. Ny SW endrer også innsprøytningsforløpet for dysene. Så EGR, DPF og dyser står i faresonen ved ny SW, og disse byttes også gratis i feks England.

 

Det foreligger også teorier om at endret innsprøytningsforløp, som gjøres for å senke temperaturen i sylinderen=mindre NOx, gir ufullstendig forbrenning. Sammen med økt frekvens av regenering, hvor man også sprøyter inn mer diesel i sylinder, samt at regenereringen også blir avbrutt ved korte kjørestrekninger, kan medføre at dieselen renner ned i sylinder og havner i olja. Diesel i olje endrer smøreegenskapene og motorslitasje/havari er et faktum. Var et tilfelle i England hvor en fikk ny motor på goodwill. Bilen hadde ny SW, og analyser av olje gav indikasjoner på motorslitasje.

 

Jeg ville gått hardt på Møller, og vist til policyen i Sverige og England. Jeg har ingen tro på Møller vil gjøre noe som helst på goodwill, men har gjort popcornet klart så prøv likevel. Del gjerne det du får fra dem. Det jeg har sett fra England er at VW babler om null relasjon til ny SW, men likevel tar det på goodwill. Go figure..

 

Til spørsmålet ditt; gjorde et kjapt søk på EGR og DPF til EA189 biler, men finner ingen leverandører av dette. Betyr det at jeg leter dårlig eller at ingen lengre vil levere dette til EA189 biler fordi ingen kan stå for garantien til levetiden for disse lengre hehe?

 

Ok, finner en del egr ventiler på for eksempel finn.no og ebay, med org delenummer, fikk prisoverslag fra møller på jobben inkl egr ventil med kjøler 6000,- for ventilen og 9000,- for jobben skulle di ha. finner orginal egr på ebay til 1800,- inkl frakt.....tenker at det ikke er så mye goodwill å få nei, men skal prøve...blir det ikke noe der tenker jeg det blir en svensk vri, skal ringe dem å høre om dette....evt pris der på jobben.

Takker for utfyllende info så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, gikk litt i glemmeboka denne, men tar den opp igjenn nå. Det ble slik at jeg fikk deleted hele egr fra systemet og blindet den. Samtidig fikk jeg ecr slettet og lagt inn tunet sw. Dette har fungert helt supert, eneste nå er at jeg har fått eksos lekasje i pakningen til eksos manifolden, mulig det er sprekk i manifolden, og da er det jo turbobytte også pga manifold-turbo=en del🤔 fikk pris ho vw verksted= 17000,- kontra svergie= 6500,- inkl pakning😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.