Har jeg sportsunderstell eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Må søke hjelp hos dere om følgende:

 

Jeg knekte nylig en bakfjær og finner nå flere alternativer under fjærer, lengde tykkelse, til sportsunderstell eller ikke, og bare for å være helt sikker så vil jeg gjerne undersøke om noen vet bedre enn meg:)

 

Audi a4 Cabriolet 2004 S-line, vinter-pakke, lys-pakke og stål-pakke. Selger nevnte noe om 1,4 cm lavere enn standard så er det en mulighet for å vite helt sikkert om man har "sportsunderstell" eller vanlig?

 

Regnr er XN28777, sticker er lagt ved tråden.

 

Håper på hjelp;)

 

Mvh Ib

sticker.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1BA er std

1BE er sportsunderstell (15mm senk)

1BV er s-line (30mm senk)

 

Du har sistnevnte som er s-line og 30mm. Bak er den perfekt høyde, litt høyere foran til hjulet. Skifte du til b5 sete på dempere foran så får du den 15mm ned foran ca og da er det i mine øyne perfekt kjørehøyde. :)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil. :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om jeg svarer på min egen tråd, men jeg er vel fortsatt ikke helt hjulpen så:

 

Jeg har 1BV sports suspension/shock absorption ifølge sticker (googlet litt mer etter å ha lagt den ved tråden;)) Ergo har jeg sportsunderstell og må ha fjærer sopm passer til dette, men om jeg ønsker å bytte dempere også? Da er det vel vanskelig å vite hva man skal velge - spesielt hvis man ønsker litt mer rolig og behagelig gange...:/?

 

Noen forslag?

 

Mvh Ib

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, jeg kjøpte bilen med Vertini Concave 19" sommer 9,5" bak/8,5" fremme og 30 gummi....ikke mitt valg altså, men pent nok, og bortsett fra manglende komfort så ser det ut som om høyde er ok sånn fremme/bak sammenligning.

 

Når den da er 1BV (S-line) da regner jeg med det blir vanskelig å finne fjærer og dempere på ebay.co.uk som passer når de ankommer:/?

 

Ib

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org fjærer har ofte fargemerking på dem.

 

Har sett noen ettermarkeds leverandører bruke samme fargemerking, men ellers sjeldent. Det lettest og detnjeg ville gjort var å kjøpt et sett med 30mm eibach fjærer, de er tilsvarende org på stivhet og komfort.

 

Er nok dekken dine som tyner mest av komforten ut av bilen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kona har lik bil, men med 'normalt ' understell. Knakk en fjær for etpar år siden, og nå gikk den andre.. :P

Kjøpte originalfjær på Møller den gangen, så jeg tar nok en til derfra! Kostet vel snaut tusenlappen. Angående komfort så har vi 19" også, men synes personlig den er altfor myk. Kan komme av at jeg har tre andre beinharde biler og tror det skal være 'sånn'..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Var forberedt på aftermarket fjærer, men jeg bør vel høre med Møller om pris før jeg støvsuger nettet mer enn jeg har gjort ja.. Det ser ikke ut som om det var så enkelt å kjøpe kun til bakaksel, det meste som senker 30mm er sett til alle 4 hjørner og tror ikke jeg vinner mye mer komfort ved å skifte fremme, blir vel bare mer arbeid for lite:)

 

Takk for innspill:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oops.. Kostet visst litt over 1600,- på Møller nå, gått opp fra en tusenlapp på snaut to år! :P Dette er standardfjær, vet ikke om de tar ekstra for sportsunderstell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca. 3600 for to stk per i dag for sportsunderstell.. kjipt når man ser alle alternative produkter her til lands for 250-600,- per stk...men ikke vet hvilke som passer:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Vedlegger bilder fra kjøpet her.

 

Gammel ny fjær stemte overens i lengde og passet fint i høyde etter montering ene siden.

 

2017-05-20 12.23.50.jpg

 

Gammel fjær var fargekodet blå-grøn-grøn (kanskje enda en grøn..), ny var hvit-brun-brun-brun...

 

Delenummer nye fjærer;) Husk at min bil har PR-nummer 1BV, S-line og er 30mm lavere enn standard.

 

2017-05-19 20.14.58.jpg

 

Jeg fikk til å bytte ene siden ved å senke sub-frame en drøy tomme og kappe boltene på vanlige fjærspennere, men det er vel egentlig nedenfor viste som passer best. Jeg kommer antakeligvis til å benytte et spannsett på neste fjær når sårene på fingrene fra den første har grodd litt:/

 

2017-05-20 15.14.52.png

 

Kanskje info kan hjelpe en annen stakker som ikke helt vet hvor man skal begynne, men det gjenstår jo fortsatt å finne alternative fjærer da...

 

Mvh Ib

 

- - - Updated - - -

 

Må forresten spesifisere at Elsawin presiserer at fargekodingen skal være montert nederst når man bytter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.