byttet batteri i nøkkel. startsperre problem

Anbefalte innlegg

Byttet batteri på nøkkelen til min rs4 b5 i dag fordi rekkevidden var så dårlig så tenkte batteriet begynte og bli dårlig. men nå går ikke startsperren av uansett hva jeg gjør. får låst opp og igjen dørene men startsperren vil ikke av. er dette noe man kan fikse med vag com feks? eller andre løsninger en og dra bilen til møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg vet så har ikke batteriet noe med startsperren å gjøre. Batteriet går kun på fjernkontrollen. Har du prøvd med reservenøkkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste noe på facebook for noen uker siden. Var en som fikk problemer med at bilen ikke godkjente nøkkel lengre (nøkkel hadde fungert før). Skulle visstnok fungere å la tenning stå på 10-15 minutter, da skulle symbolet for startsperre slukke. Kjapt av med tenning og så starte. Ihvertfall verdt et forsøk? Koster deg 20 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kun en nøkkel så får ikke testa med en annen. høres rart ut at det ble dårlig kontakt under rattstammen samtidig som jeg byttet batteri i nøkkelen når jeg aldri har hatt problem med den før. jeg får sjekke det i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest om at hvis en trykker mye på fjernkontroll utenfor bilens rekkevidde, så "kuttes" kommunikasjon mellom nøkkel og bil. Da må nøkkel gjenkjennes av bil på nytt. Den skal jo i utgangspunktet allerede være kodet, må bare Gjenkjennes av bilen. Om dette stemmer, vet jeg ingenting om, men koster ingenting å prøve. Vet ihvertfall at en kan finne på mye merkeligt med elektronikk (dieselgate...... :P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.