#1 Skrevet Mai 13, 2017 Hei! På min Jetta har jeg byttet ut så og si hele bremsesystemet. Oppsettet mitt er nå: *G60 calipere foran *Mk4 calipere bak *22mm Mastersylinde *Nye bremserør på hele bilen, nye slanger foran, nye stålomspunnede Goodride slanger bak Alt her utenom caliperene foran er NYTT, og de foran er i god stand. Så over til problemet: Jeg har lufta, sikkert 5 ganger nå, men pedalen går rett i bunn enda: klø : Nå fikk jeg lånt meg en trykk-lufter som kobles til der lokket til bremsevæskebeholder sitter, for jeg tenkte gjerne det var luft inne imellom i mastersylinder. Det kom noe luft ut, men ikke mye. Bremsene er fortsatt helt like. Når jeg prøver bilen (utenfor lokalet, lukka område), så må jeg pumpe meg ihjel for å i det hele tatt få noen form for bremser. Håndbrekket fungerer som det skal. Etter jeg har pumpa 10-15 ganger så er det pittelitt bremsevirkning, men dersom jeg slutter å pumpe så forsvinner de helt igjen. For å få de tilbake igjen må jeg gjenta 10-15 ganger. Hva i huleste kan være galt her ? Alle symptomene peker jo egentlig på master, men denne er helt ny... Setter stor pris på svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2017 Tipper master. Bør ikke trykke pedal helt i bunn i starten, kan ødelegges, men trodde ikke det hadde noe å si om den var ny. Prøv den gamle masteren evt Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2017 Lukter masterpumpe det der ja, ihvertfall hvis du har luftet med trykk og enda ikke får bra pedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2017 Tenkte meg en tur på verkstedet idag å se litt Har desverre kasta den gamle, så får ikke prøvd det Men; Kan det hende at det er ved lastavhengig ventil det har stoppa litt ? Leste i Bentley boken igår at man skal fikle litt med den når man skal lufte. Har jo bilen på bukker når jeg har lufta, så da er det ikke mye som går igjennom og til bremsene egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2017 Fant ut av hva dette var for noe: Caliperene bak var montert på feil side. Ble montert som calipere på Mk2 skal være, men Mk4 er motsatt. Altså bremserør inn fra topp og håndbremwire fra bunn av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2017 Fant ut av hva dette var for noe: Caliperene bak var montert på feil side. Ble montert som calipere på Mk2 skal være, men Mk4 er motsatt. Altså bremserør inn fra topp og håndbremwire fra bunn av Så du hadde luftenippel nedover? Da er det ikke rart du ikke fikk pedal ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...