#1 Skrevet Mai 13, 2017 Jeg vurdere å bytte hovedlykter (bi-Xenon med LED kjørelys) på min B8 pga belegg på glasset. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har kurvelys, men vil helst være 100% sikker før jeg bestiller. Hva er enkleste måte å sjekke? Er forskjellen synlig utenfra? Følger nærlyset rattet når bilen står stille, eller bare i fart? Jeg forventer nesten å høre «hadde du hatt det så hadde du ikke spurt»... men jeg har såvidt jeg vet aldri kjørt en bil med kurvelys, så jeg aner ikke om jeg ville ha merket det eller ikke. En annen ting: Møller tar 6000 per side for originale lykter, Norsk Bildelsenter tar 4000 for uoriginale, diverse tyske nettbutikker tar rundt 4000 for AL / Magneti Marelli eller 2000 for DEPO (jeg har mulighet til å få levert i EU, så ingen ekstra utgifter). Er det noen som har erfaring med DEPO? Er de E-merket og tilnærmet like god kvalitet som originale lykter, eller bør jeg styre unna? Norsk Bildelsenter skriver forøvrig «originalt produsert av: AL» – betyr dette «lyktene vi selger er produsert av AL», eller betyr det «de originale lyktene er produsert av AL, men dette er noe annet»? AL er jo i praksis originaldeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 19, 2017 bump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2017 Hvis det er samme systemet på din B8 som min B7 så er det ingen problem å se at lysene svinger, spesielt når man bruker fjernlys. Hvis jeg setter på lysene før jeg starter bilen så tar de en selvtest ved å bevege linsen opp og ned og til siden rett etter at bilen startes.. Still bilen mot en vegg og prøv er mitt råd. Jeg kjøpte nye lykter til min produsert av AL/Magneti Marinelli. Disse lyktene er de samme som Oem bare uten Audi delenummer så jeg vil tro det er det so menes av NBS. Når det gjelder DEPO så har jeg hatt ett sett av disse på en golf og de var dårlig satt sammen og hadde dårligere lysbilde enn orginallyktene, men jeg kan jo ha vært uheldig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2017 Takk, da tror jeg vi konkluderer med at jeg ikke har kurvelys og at DEPO utgår med høye kneløft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...