Audi 1991 200 3b - Starter vil ikke slå inn.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 200 som ikke har vært starter på 5-6 år, den har vært i tusen biter, med deler fra 4-5 forskjellige andre biler. (det er en lang historie)

Kjøpte ny starter da jeg ikke trodde den gamle fungerte, og jeg tror selv jeg har prøvd alt, så nå søker jeg hjelp for å få den i gang.

 

Når jeg vrir om nøkkelen, så måler jeg 6 Volt inn til starteren, ledningen som går fra batteriet og rett til starteren er 12 volt +,

jeg har også sjekket at det er jordring, både på starter, motor og chassie.

Starteren går ikke rundt i det hele tatt, og det klikker heller ikke i startern..

Ser også at det er 2 mulighet for å koble på ledningen fra tenningen, på de tegningen jeg har sett på viser de kun 1?

 

Noen som har forslag til hva det kan være?

 

legger ved noen bilder:Bilde 3.jpg

bilde 1.jpg

bilde 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva feilen er, vil ikke starteren slå inn med 6V. Da har du enten et tvilsomt batteri, eller en annen elektrisk feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren ser fin ut med lakk, men har den god kontakt til jord? Dette får den via godset på blokka, sjekk jordforbindelse videre. Mener den satt på førersiden ved motorfestet over til karosseriet.

 

Du kan jo fort bekrefte av starteren er ok ved å lage den en liten ledningslask imellom den store polen og stikket på siden av innslaget for å se at starteren slår inn. Fungerer det kan du prøve å koble ifra den elektriske kontakten på bakstykket til tenningslåsen og på samme måte legge en 12v-lask til den pinnen som er til starteren.

 

Da er det bare å feilsøke videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og hjelp:)

 

Var nok for dårlig jording til starteren, så la opp egen jordnog da sparket det.

Neste utfordring er at det ikke er strøm til coil, men lager nytt innlegg for det. Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.