Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har plagdes endel med at når jeg har spylt bilen eller når det har vært pissvått ute så har Xenon på førersiden sagt takk for seg, men kommer alltid tilbake igjen etter et par mils kjøring.

 

Nå har den dødd igjen, men denne gangen kommer den ikke tilbake, det som er merkelig er også at DIS ikke sier noe om pærefeil som den normalt sett har gjort.

Hva kan dette skyldes ? Noe kjent feil ?

 

Har sjekket litt rundt, har kryssbyttet pære, så det er ikke pæren som er problemet.

 

Sjekket sikringer, men mistenker jeg sjekket feil (tysk i panelet.. så skal gå over alle lys-sikringene, men mistenker at 3\4 i svart skal være til Xenon.

 

Som jeg forstår det er dette lagt opp slik :

-12V -> ballast

Ballast -> Tenner

Tenner -> Pære

 

Sjekket i etka og fant følgende ( jeg har Chassisnummer WAUZZZ4DZYN013478):

 

4D0 941 471 B - Tenner for biler med chassisnummer opptil 4D-Y-018 000 Litronik 2.1

4D0 941 471 C - Tenner for biler med chassisnummer over 4D-Y-018 000 Litronik 4.0

 

1J0 941 641 - Ballast for biler med chassisnummer opptil 4D-Y-018 000 Litronik 2.1

4D0 907 476 B - Ballast for biler med chassisnummer over 4D-Y-018 001 Litronik 4.0

 

 

if replacing headlight litronik 2.1 (control unit on side member) with litronik 4.0 (control unit on headlight), control unit for gas discharge bulb on side member is no longer required

 

Slik jeg forstår det burde jeg ha litronik 2.1

 

Er det noen måte å lese ut evt om ballast eller tenner er problemet ? eller er det mulig å tyde basert på at DIS ikke gir feilmelding ?

 

Denne fyren har jo laget en genialt bra video om å bytte ballast, men jewsus christ det var dårlig plassering fra audi...

 

 

Virker jo enda verre å bytte tenneren...

 

https://www.audiworld.com/forums/tt-mk1-discussion-9/how-replace-%2Aignitor%2A-inside-headlight-not-ballast-primer-terms-too-1936618/

 

 

Noen gode ideèr eller tips ? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke noen sikringer som er gått iallefall, så da blir det demontering av lykt og ballast i morgen tenker jeg, forhåpentlig finner jeg ut at det er ballast 😡

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg ute begge lyktene og kryssbyttet, merket at det kom røyk opp når jeg hadde panseret oppe, og så at den gode lykten fungerte på begge sider.

 

Raklet litt på ledningen på den dårlige lykten og fant dette akkurat som på videoen.

 

Kastet på litt krympestrømpe og elteip for good measure og vips, her var det liv i begge sider6bbe8711c918ffc1bb784a30acd5e741.jpg3acc06458da01687e940551f51bfa7c2.jpg

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.