Hva styrer coilene til Audi RS2 ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle på treff i helgen, men dagen før begynte bilen å gå på 3-4 sylindre.

Nå prøvde jeg å bytte en coil, men symptonene er de samme. Bilen vil ikke gå på alle pluggene.

Hva er det som styrer coilene med strøm ? Sitter det noen reler eller lignende eller går strømmen direkte fra "hjernen" ?

Trenger litt hjelp for feilsøking. Det er byttet ledningsnett og coiler til 1,8 t, så tenningsmodulen som sitter på torpedo vegger er ikke lenger i bruk. Ledningsnettet er målt, og finner ikke noe ledningsbrudd her. Dette er fra torpedo vegg og ut til alle coiler.

Plugger er byttet og er nye.

Kom gjerne med forslag

IMG_2865.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tar jeg sikkert feil,og det kan kansje trigge noen til å rette på meg.. ;) jeg har ikke direkte erfaring med akkurat rs2,men har bygd ett ledningsnett for å konvertere golf2 til 1.8t med qupeng hiddensprut,og da brukte jeg coiler med intergrert tenningsmodul,som du har her.

Der fjærna jeg den orginale tennings modulen,slik du har gjort her. Coilene ble jordet i toppen,og 12v konstant gikk via ett relé (golfens orginale) koblet til tenning,og trigger signal kom direkte fra ECU.

Bommer jeg ikke helt,skal du kunne måle jord i en leder på stikka til hver coil,og 12v i en leder til hver coil med tenning på.. trigger signal er vel 5v(?) signal fra ecu,og må vel måles med noe mer avansert enn ett Biltema multimeter..

I forbindelse med coil med intergrert tenningsmodul og ikke,husker jeg det var noe med den ene hadde 4 pins kontak og andre 3,men husker ikke hvem som var hvem,siden dette er noen årsiden nå.. så...correct me if i'm wrong,please!:)

Men kansje det kan styre deg litt nærmere?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går rett fra hjernen ja. Prøvd noen vanlige coiler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Takk for innspill.

Jeg bestiller 4 nye coiler fra S4 ( B7 ) i morgen, så ser jeg om feilen er i coiler. Jeg vet jo ikke hvor gamle coilene jeg har er, men da er de i hvertfall nye.

Da er alle coiler, og plugger er nye. Hvis den ikke går ordentlig da, så er det enten rele eller ledningsbrudd noen sted.

Jeg målte ledningsnettet for + / jord / Skjermetjord / signal, så ledningsnettet fra torpedo veggen til alle coilene, er tilsynelatende helt.

Håper jeg får coiler i morgen, så får vi se. Syntes et par av coilene ga veldig dårlig gnist til pluggen.

Tilbakemelding i morgen gies :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag ble det bestilt 4 nye coiler og sammen med den nye jeg fikk før 17.mai, har jeg 5 nye coiler.

Disse ble montert og bilen er i orden, tror jeg. Har ikke fått kjørt en tur enda, men virker ok.

Litt rart at 2 - 3 coiler ryker samtidig :-(

Håper de jeg har satt inn er av bedre kvalitet :-).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.