Et par spørsmål om Audi Coupe!

Anbefalte innlegg

Hei allesammen.

 

Har en Audi Coupe som skal på lakkering til torsdag, derfor må jeg ha ett par raske svar.

 

Hvordan får jeg av Dørtrekka bak?

Må ha disse ut fordi jeg skal ha listene bak også ut før lakkering.

 

Vil lakkereren kunne gjøre en god jobb uten å ta av bakrutene og listen som går over taket? Kan man liksom bare maskere godt og gjøre det nøye så blir det ikke kant? Vil også lakkere innsiden av dørene, dette er vel også mulig med dørene på?

 

Hvordan tar man av Antenna på taket? Sitter liksom bom fast.

 

Hvis hele bilen er mattslipt for hånd med 500-tørtpapir (småsmå riper), vil ikke fylleren i lakken sørge for at dette vil få en pen finish? Eller må man liksom bruke enda finere papir og rondell for ett fint resultat?

 

Håper på raske svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle ruter og lister må vekk.

Plukk av dører så blir det mykje lettare å komme til overalt.

 

Antenna er vel fsta med mutter på innsida?

 

500papir er ikkje godt nok, 800 er vel bra. Skal ikkje kunne sjå nokon riper.

 

 

Lakkering er dyrt, gjer det rett første gongen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis alle ruter og dører må av, hvordan får jeg da av rutene bàk ? Er det ikke ett helvete å ta av dørene da, med tanke på Alle ledningene som er der + sentrallåsgreiene osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan får jeg ut dørtrekka bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!!

 

hvordan får man ut dørtrekkene bak? vet at det er kanskje 20-30 her inne som har coupe, halvparten har sikkert da tatt ut dørtrekka, kan ikke noen fortelle meg hvordan man gjør det ?

 

kom igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk søk funksjonen på forumet. Mener det har stått om demontering av dørsider her før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golfer er det berre eitt velretta spark for å få ut ruter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vært ute å sett i bilen din? Det er et par skruer nede foran og en skrue oppe ved plstdekselet (som er på sida av hattehylla) som må løsnes. trekk deretter trekket rett opp.

 

Jeg kan ikke skjønne at du ikke tar med bilen til lakkereren FØR du skal lakkere den, for å få litt tips å råd om hva du bør gjøre. Slike ting er vanskelig å forklare i et forum. Du kan risikere å gjøre et så dårlig grunnarbeid at lakkereren må ha mer enn full pris for lakkeringa. Ingen lakkerer vil sprøyte en bil der grunnarbeidet er dårlig. Da kan lakken koke, og resultatet bli slik at lakkereren selv ikke være bekjent med å ha vært innblandet i en så dårlig jobb... Å lakkere tar 10% av tid/kostnadene, forarbeidet resten. Da sier det seg selv hva som er viktigst. Sett bort alt om du ikke har gjort det før, men da koster det skjorta, om du ikke kjenner noen.

 

 

ew

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å få av trekket bak på cupe`n så må du ut med sitteputa i baksetet, så er det noen små skruer som må løsnes. så er det bare å løfte litt opp og så dra ut.. nesten samme opplegget som foran på dørene. for å løsne antenna på taket så må du løsne mutter en som sitter inne i bilen under cupe lyset i taktrekket bak... å du må vann slippe bilen med 800 papir før den skal lakeres.. ville hatt en som gikk over bilen, som kunne det før jeg hadde lakkert den hadde jeg vært deg.. for å få vekk eventuele små bulker som er på bilen..og slippe riper kanskje... må legge ut noen biler av bilen når du har fått lakk på da så vi får se litt.... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Har hatt en oppretter til å se over bilen at alle skadene er riktig retta. Har også vært i dialog med en lakkerer som anbefalte å mattslipe med 500-tørt, etter jeg hadde gjordt det så jeg at det enda var små små riper, så nå går jeg over hele bilen med 1200-våtslipningspapir slik at overflaten blir helt glatt og fin. Men han som skal lakkere bilen er det en kamerat som kjenner, så han får jeg ikke snakket med, han skal visst være veldig seriøs, så jeg tror ikke det vil være noe problem for han....

 

Fikk forresten ut dørtrekket.. Men hvordan i all verden skal jeg få av antenna, må jeg ta av taktrekket ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bare vipper er ut cupe lyset bak så ser du rett opp på antenna må løsne den mutter`n som holder antenna...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok skal prøve det.

 

Hvis jeg sliper med 1200-våtpapir til det er helt jevn og glatt overflate blir det ikke riktig da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.