Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er det mest idiotiske designet noensinne.

Hvorfor, HVORFOR monterte dem DSG-hendlene på rattet?

 

Jeg har tenkt over det mange ganger, og dem er stort sett bare til pynt.

Nå nylig satt jeg på en kompis i hans "nye" Subaru Legacy. Japanerne har tenkt, dem. Se hvordan dem monterte hendlene!

 

2017-05-11 20.39.31.jpg

2017-05-11 20.39.38.jpg

 

 

Jeg tenker at dette burde la seg modifisere, på et vis.

Kontrollmodulen for hendlene til VW ligger vel i rattstammen..? Da skulle man tro at en "tjuvkobling" under rattstammen skulle kunne ordnes..? :)

2017-05-04 21.21.08.jpg

 

 

Hva tenker folket? Kan jeg finne hendler fra andre bilmerker, og modde inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo holde hendene på rattet, sikkert derfor. Skal vel mye til å få festet di noe annet sted godt nok?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De går vel gjerne som ulike frekvenser på CAN-modulen i rattet?

 

Isåfall må du få kobla deg på signalet i rattstammen, så ha en krets til hver hendel (hvor enn du vil ha de) som sender korrekt CAN-signal.

 

Artig tanke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt uenig at vag har F1 hendler feil sted. Kjør rundt på svingete landevei med ordentlig grep på rattet, så forstår du fort hvorfor dem har det sånn :)

 

Men prøv gjerne og lag en liten DIY for oss : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kan ikke si meg annet enn enig med Daniel, de er på riktig sted for aktiv kjøring.

 

Prøv som nevnt og kjør aktivt på svingete vei med typen som er i Subaruen.. [emoji14]

 

Men som nevnt, artig tanke.

Er vel ikke så lett med canbus'en? Eller kan dette signalet konstrueres på et vis?

 

:)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bruke disse på noe mer enn moderat svingete vei.

 

Tror ikke det er canbus mellom ratt og rattstamme. Bare binære av/på signaler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er viljen eller evnen det står på da..

 

Men de som skal kjøre virkelig virkelig virkelig fort, ser ut til å klare seg fint med rattmonterte hendler ;)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel heller rattutslag som er for stort når det blir for krappe svinger. Hendler på ratt fungerer helt ypperlig på min S4 så sant det ikke er hårnålssving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bruke disse på noe mer enn moderat svingete vei.

 

Tror ikke det er canbus mellom ratt og rattstamme. Bare binære av/på signaler

Har bare sett på hvordan lage custom multifunksjonsrattstyring med golf 6 ratt. Der er hvertfall canbus, så canbus emulator i andre enden som man kan ha det morro å gjøre hva man vil med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som KAN kjøre bil vet man aldri girer i sving..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår heller ikke prolemet, nedgiring skal som sagt skje før sving og ihvertfall ikke når du har såpass mye rattutslag at du må slippe "ti på to" grepet.

Har kjørt bil med begge deler og syns generelt hendlene på rattstammen er mer i veien ved vanlig kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og bare bygge om til manuell kasse? Kvitt hele problemet [emoji14]

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Løsningen, i alle fall den lettvinte, blir visst å lære meg å kjøre bil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.