Ettermontert fjernstyring på Coupè

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Noen som har montert dette på sin bil, altså har en knapp som åpner lukker dørene + at alarmen aktiveres. Har funnet flere slike "kit" til en rimelig penge på bla. http://www.Ebay.de , virker veldig bra, men alle slike forklaringer er på avansert tysk så har liksom ikke "turt" å bestille enda..

 

Noen som har erfaringer? Eller som ha r montert dette på sin bil og kan forklare hvordan det funker, eventuellt hvordan man kan få det til å funke kombinert med ett alarmsystem.

 

 

Her er ett eksempel på ett koblingsskjema:

 

http://www.20v.org

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gjort dette på 80/90/coupe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at noen vet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen her inne som har coupe med fjernstyring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du spørr etter er i mine øyne en funksjon som åpner døren (ikke låser den opp) når du trykker på en knapp, og lukker den nå du trykker på igjen. Dette er det svært få som har fått ordnet tror jeg. Det du sikkert tenkte å spørre om er fjernstyring av sentrallåsen og alarm, som er noe helt annet. Komplett alarm med fjernstyring av sentrallåsen koster 3500, DEFA.

 

Dersom jeg tar feil vil jeg tro at diverse hobbybutikker som selger fjernstyrte biler kanskje kan ha noe til deg.

 

ew

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, det er det jeg mener.

 

Ett sett som gjør at man låser opp og låser dørene. ikke fysisk åpner de opp nei..

 

Men denne bilen har jo ikke dette fra før, har sett ettermonteringskit til en billig penge på ebay.de .. disse ser fine ut men vet ikke hvordan jeg skal få ordnet dette sammen med alarm.

 

Har du en link til det Defa kittet du mener? Fungerer dette selv om man ikke har fjernstyring fra før??

 

Hadde planlagt å gjøre dette nå som det ikke er interiør i bilen og man kommer til de styreenhetene under baksofaen enkelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at CD-Cardic selger et fjernstyringsrele. Nettsidene deres en nede for tiden,så jeg kan ikke gi deg en link.

Ring din nærmeste CD cardic butikk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men hva behøver man egentlig, ett rele som man kobler inn under rattet + fjernstyring ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kittet fra CD-cardik inneholder et rele og en fjernkontroll. Det følger med et koblingssjema.

Tror ikke det er så avansert ... hør med selger om dette kittet passer biler med vakumstyrt sentrallås - det er vel det på bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har sentrallås så er det enkleste å kjøpe alarm og sentrallås sammen hos f.eks bilradiospesialisten. Koster ca 3000 for sentrallås og 3500 for alarmen. da har du alt. dette er inkl montering, alarmen må monteres av godkjent montør for at du skal få rabatt på forsikringa etc..

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vakuumstyrt sentrallås ja.

 

Så Eivind, jeg har sentrallås fra før, det jeg er ute etter er en pakke som gjør at jeg har både alarm og en knapp som gjør at når jeg trykker på den låses dørene og alarmen aktiveres, og en knapp nr.2 som gjør at dørene låses opp, blinklysene blinker og alarmen deaktiveres :)

 

beklager, bare jeg som har forklart dårlig tidligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vakuumstyrt sentrallås ja.

 

Så Eivind, jeg har sentrallås fra før, det jeg er ute etter er en pakke som gjør at jeg har både alarm og en knapp som gjør at når jeg trykker på den låses dørene og alarmen aktiveres, og en knapp nr.2 som gjør at dørene låses opp, blinklysene blinker og alarmen deaktiveres :)

 

beklager, bare jeg som har forklart dårlig tidligere..

 

da er det jo bare å kjøpe en alarm og få den montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men nå må jeg liksom åpne med nøkkel, hvis jeg kjøper ett defa sett til 3500,- så vil jeg kunne fjernbetjene låsene uten å trenge noe mer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men nå må jeg liksom åpne med nøkkel, hvis jeg kjøper ett defa sett til 3500,- så vil jeg kunne fjernbetjene låsene uten å trenge noe mer??

 

 

Nei! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei! : vinke :

 

ok, så du mener at først må jeg ha et cardic sett med fjernstyring + relè, deretter må jeg kjøpe en alarm og få Defa-alarmen til å fungere sammen med CO cardic kitet?

 

Har ikke så peil på dette sorry..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig, dra til en defa-forhandler. De kan forklare deg dette. Litt egeninsats for å skaffe seg kunnskap skader aldri.

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så veldig vanskelig dette her egentlig...

HAR du sentrallås fra før (dvs. helst originalt) så kjøper du bare/får installert feks. en DEFA alarm MED sentrallås styring, og vips så kan du trykke på knappen for å aktivere alarm OG låse opp/igjen dørene.

Har du derimot IKKE sentrallås, så funker ikke dette og du må da evt. ettermontere sentrallås (enten orginalt eller uorginalt) for at feks. DEFA alarmen skal kunne styre dette også. Evt. får du kjøpt alarm til bil uten sentrallås som da selvfølgelig bare styrer alarmen og ikke noe mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så du mener at først må jeg ha et cardic sett med fjernstyring + relè, deretter må jeg kjøpe en alarm og få Defa-alarmen til å fungere sammen med CO cardic kitet?

 

Har ikke så peil på dette sorry..

 

 

Beklager men ... har ikke teskje :rolleye:

 

Ta deg en tur til en DEFA-forhandler. Håper du får en god forklaring der. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenge du har senrallås fra før så er det ikkenoe problem å få denne fjernstyrt med en DEFA alarm dette følger det med koblingsskjema til med defa alarm.. men hvis du er "grønn" når det gjelder dette anbefales det å dra til et verksted/defa forhandler og få dette montert....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.