Anbefalte innlegg

Hei

 

Var og prøvekjørte en A7 2,8 L 204 hk Quattro 2012 i dag. Det må være et eller annet med bremsene eller noe annet. Det er veldig kraftig dunking når man bremser, og veldig intens hvis man ligger i 100 km/t f.eks. og skal bremse. Det er ikke noe vesentlig risting i rattet, men kraftig dunking. Hvis man kjører i 40 km/t og bremser med et jevnt trykk så virker det som om pedalen går litt ut og inn når farten blir ganske lav. (Skjeve skiver?)

 

Det er ikke slite kanter på skivene, og det ser ut til at det er nok bremsebelegg på klossene, ihvertfall det jeg får sett på utsiden.

 

Bilen har gått ca 55000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på merkeverksted og fått med meg en mekaniker på en liten prøvetur. Han trodde at det var kast i skivene bak. Dette kunne komme av at bilen har stått stille lenge?? Høres det trolig ut? Uansett, bilen har gått ca 55000 km, varsel lampe for bremseklosser kommer og går. Burde ikke den vært konstant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som kast i skivene ja, og det kommer gjerne ved litt for inspirert kjøring... :) Og det kommer fortere enn de fleste er klar over tror jeg!

 

Varsellampe for klosser høres ut som en vakkelkontakt, må ta diagnose, ta av hjulet og se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel aldri kjent vibrasjon fra bakre skiver uansett hvor rustne/skeive de har vært, men logikken er jo der! Dette er fine biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som det er går igjen på modeller med elektrisk håndbrekk at man for kast i skivene.

 

God mulig det byr på overdrevent mye bruk og gjerne i uheldige situasjoner på vinter med varme bremser o.l

 

Bare å kreve et bremsebytte med i prisen hvis det blir handel her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.