Anbefalte innlegg

SOLGT!



 

Nå er jeg nødt til å selge Coupeen min, da kjøpet av bil nummer seks fikk meg til å forstå at jeg hverken har plass, penger eller personlig overskudd til å gi alle bilene den oppmerksomheten jeg synes de fortjener.

 

 

IMG_0565.jpg

 



Audi Coupe quattro 20V

Regnr: SD10393

Typ: 89/B3/8B

År: 1989

Km: 228100

Motor: 7A

 

 

IMG_0589.jpg

 

 

 

Bilen har jeg kjørt i rundt 2 år og drøyt 10 000km. Da jeg kjøpte den manglet den EU-godkjenning og det ble gjort noe arbeid med bilen, bl.a. bremser bak, lambdasonde og godkjenning av senkesett. Den ble godkjent 17.07.2015 og jeg kjørte den mer eller mindre daglig fram til slutten av februar i fjor, da motoren plutselig begynte å låte som en gammel diesel. Med mulig rådebank og sprekker i toppen ble motoren tatt ut og det ble satt inn motor fra en annen 20V som hadde gått 209 000km, da hadde bilen gått ca. 223 000km. Det ble samtidig foretatt innvendig motorvask og motorbehandling med produkter fra QMI. Regreim og vannpumpe ble byttet på verksted like etterpå. Bilen ble ikke brukt på drøyt 2 mnd. i forbindelse med motorbyttet, men siden da har den fungert mer eller mindre feilfritt.

 

Skiltene ble levert inn 30.12.2016 siden varmeregisteret gikk tett og jeg uansett hadde planer om å bruke vinteren på å overhale understell og drivverk. Dette ble det ikke noe av så den har for det meste stått lagret inne fram til nå. For å få ut skiltene igjen må bilen på EU-kontroll. Jeg har ikke gjort dette da jeg rett og slett ikke har hatt tid, men det jeg vet om som må gjøres er å bytte bakre eksos (følger med), fikse feil på ABS (mest sannsynlig en ring eller føler som må rengjøres eller byttes), bytte lyshendel ved rattet (kjøpes på eBay, 400,-) og muligens justere tomgang/tette en vakuumlekkasje/bytte et par følere da den går litt dårlig på lavt turtall.

 

Jeg har brukt mye tid og penger på denne bilen, og har kvitteringer på så og si alle nye deler jeg har kjøpt, alle verkstedkvitteringer pluss noe fra tidligere eiere.

 

Dette er en bil med noen år og eiere på baken, så rust, skavanker og feil finnes. Når det er sagt er denne bilen LANGT fra det dårligste eksemplaret jeg har vært borti, og jeg vil si at den er et godt utgangspunkt for noen som ønsker å sette i stand og ta vare på en slik bil, noe jeg så gjerne hadde ønsket å gjøre selv hadde jeg hatt mulighet. Disse bilene begynner forøvrig å bli mer og mer ettertraktet rundtom i Europa, og kommer med all sannsynlighet til å stige i verdi de kommende årene.

 

Jeg har også et lass med deler som følger med, bl.a:

- Komplett interiør m/ dashbord (pent!)

- Rustfrie dører m/ el-vinduer og tilhørende ledningsnett

- Drivaksler (bør overhales)

- Bakre travers, overhalt med nye polyforinger (AK Motorsport)

- Polyforinger til travers foran (AK Motorsport)

- Foringer til bærearmer (Meyle HD)

- Fjærbeinslager (Meyle HD)

- Motor og girkassefester (034 Street Density)

- Foringer stab. stag (034)

- Flere instrumentpaneler

- Div. elektrisk og smådeler

 

 

Forumpris inkl alt av deler kr. 43 000,-

 

Send meg en PM hvis du er interessert!

 

 



IMG_0596.jpg

 

 

IMG_0605.jpg

 

 

IMG_0607.jpg

 

 

SAM_0252.jpg

 

 

SAM_0146.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt trist å se du selger denne,Sigurd! Det begynner å bli ett stykke mellom så hele å pene eksemplarer av disse! Får håpe det er en som forstår seg på å ta vare på denne som kjøper....

Er vel kansje verd å nevne at bilen som donerte moteren til denne blir bygget opp igjen av mr Røyneberg her i klubben,så km stand på moteren kan langt på vei verifiseres.. Lykke til med salget!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen bil :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags interiør er det som følger med? Ser det likt ut som det som står I bilen I dag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiøret er ikke likt det som står i bilen. Det er et mørkeblått interiør med sportsstoler og carbonlister i dørpanelene, og kommer fra en 91mod. Coupe. Interiøret er så godt som komplett, dvs. alt som var blått ble tatt ut av donorbilen så det ikke skal være noen fargeforskjeller når det monteres inn i bilen. Det eneste jeg ikke fikk med er dekselet/lomma på førersiden under rattet.

Interiøret som står i bilen i dag er i fullt brukbar stand, så jeg kjøpte ikke nytt interiør av ren nødvendighet for å si det sånn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.