#1 Skrevet Mai 23, 2017 Noen som har tilgang til momenttall som kan fortelle meg følgende. Skal bytte skiver og klosser framme på min A8, er dobbelstempel caliper, trenger å vite moment på caliperkragen og selve caliperen når jeg skal skru det sammen igjen, greit å ikke bare gå på gefylen der kanskje 😊 Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2017 Etter hva jeg kan finne på nett virker det som kragen skal monteres med 190Nm, kan det stemme? Og caliperen til kragen med 25Nm? Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2017 25 og 200 så du var nærme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2017 25 og 200 så du var nærme Takk! Har prøvd å lese mange tråder nå fra hva jeg kan se anbefales det å løsne selve kragen og ikke caliperen fra kragen for å gjøre jobben, noen som har gjort jobben som kan bekrefte hva det letteste er? [emoji14] Mao, løsne de to 21mm boltene(det er vel disse som har 200Nm da?) og løfte både krage og caliperen av skiven samtidig, ettersom den ene bolten for caliperen sitter bak bremsenippelen sålangt jeg kan se.. Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2017 etter hva jeg vet så er det 2 forskjellige typer calippere til a8 foran. skal du være helt sikker på at du får et noenlunde riktig svar bør du ta et bilde å legge ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2017 etter hva jeg vet så er det 2 forskjellige typer calippere til a8 foran. skal du være helt sikker på at du får et noenlunde riktig svar bør du ta et bilde å legge ut. Skal ta de av til helgen tipper jeg. Her er chassisnummer hvis det hjelper WAUZZZ4DZYN013478 Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2017 chassis nummeret hjelper bare de som er online med ETKA, jeg har ETKA men får ikke brukt chassis nummer for å søke. men har du skrudd litt mer enn bare hjulskift er ikke dette noe problem. det sier seg veldig selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2017 chassis nummeret hjelper bare de som er online med ETKA, jeg har ETKA men får ikke brukt chassis nummer for å søke. men har du skrudd litt mer enn bare hjulskift er ikke dette noe problem. det sier seg veldig selv Regner med det, har byttet klosser og skiver mange ganger før, men aldri med noe annet enn vanlig singlestempel, og 190Nm virket bare så jævla mye ;-) satser på at det går seg til. Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2017 Manko på riktige forlengere.. Er et helvete å komme til øverste 21mm bolt.. Fikk ikke rikket den engang.. Får se når neste forsøk blir, satte tilbake originale klosser for now :-) Sent from my VIE-L09 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2017 Statusoppdatering.. Fått byttet på passasjersiden, men førersiden begynner jeg å lure på aldri har vært av.. Caliper på passasjerside fløt fint fram og tilbake, stemplene gikk inn nesten uten å bruke styrke, øverste skrue var helt vanvittig fast (se bilde) Jeg byttet skive \ klosser på passasjersiden og satte på nye bolter (kjøpt på møller) og dro disse til med 200Nm.. I gledesrus var jeg spent på førersiden.. Først merker jeg at stemplet såvidt går inn, går bare omtrent 50% inn.. pakning på stempel er bare på 15% av stemplet omtrent.. får puffet de nok inn til å ta ut kllossene, men det er det jeg klarer.. merker da også at gliderne såvidt beveger på seg.. må faktisk fysisk puffe caliperen fram og tilbake med litt makt. Tenker, her må jeg ut med hele caliperen og kjøre en renovering, men den gang ei.. boltene på baksiden er helt fette umulig å få skrudd noe på (mistenker at de kanskje tilogmed ser ut som bolten over). Fikk akkurat inn de gamle klossene og skrudd på bremserør og annet slik at jeg iallefall få flyttet bilen (og har luftet caliperen).. Bilen ble iallefall ikke noe verre å kjøre på den første kjøreturen jeg tok, om noe så tar den mye bedre, men regner mer det er på passasjersiden for det meste.. Planen framover er å se om jeg får tak i en brukt caliper, ser et par fra USA for rundt 1200,- med porto, som ikke er så ille.. som jeg kan renovere selv og se om jeg får et verksted til å demontere caliperen (burde være mye lettere på bukk enn det er i hjulbuen.. med riktig verktøy..) og bytte den med den renoverte jeg har + bytte skive + klosser på den siden.. Hvis ingen her har en brukt rimelig HP2 caliper ? ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2017 jeg har calippere begge sider. men som sagt er det 2 typer, aner ikke hva mine heter. mine er i svært god stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 1, 2017 Ganske sikker på at det er 4b0615107b jeg er ute etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2017 slik ser de ut som jeg har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 2, 2017 slik ser de ut som jeg har [ATTACH=CONFIG]249531[/ATTACH] Som jeg forstår det er det to typer flytende calipere : TEVES : 4d0615123b PR-1LJ LUCAS : 4b0615107b PR-1LX Og en type statisk caliper : BREMBO : 4d0615107d PR-1ZL Både brembo og teves brukes 1x kloss per side, mens lucas bruker 2x kloss per side :-) Den du har bilde av der er nok en Lucas ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2017 det kan stemme det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...