Audi 200 3B, ingen strøm til coil.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha fått starteren til å fungere, så fortsetter neste utfordring.

Det er ikke noe strøm til Coil, er det noen som har forslag til hva det kan være?

Kan det være defekte sensorer eller timing pinnen på svinghjulet som gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha strøm via tenning over en sikring, uavhengig av komponentfeil. Det er kun hvis du har startproblemer du kan begynne å se etter komponenter som ikke sender signal. Korriger meg om jeg tar feil men det skal være felles sikring for coilen og dysene, begge deler får 0v-puls ifra ECU ved trigging. Dvs. ECU legger til jord for hver signalpuls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Da har jeg prøvd meg fram, og ennå ikke noe resultat.

Du veit ikke hvor jeg kan finne koblingskjema?

 

Jeg har målt alle 3 ledningene fra Coilen til hjernen:

Grønn og hvit - til Terminal 1 i hjernen (Output stage for Ignition coil) det vil jeg tro at er 0V-puls som du skrev over.

Svart - til Terminal 27 eller 18 - glemte lappen i garasjen. (Ignition/supply +12V)

Brun - gikk til Jording mener dette var Terminal 19.

 

Leste meg fram til at sikring 26 og 27 er motorstyring, men rakk aldri å måle meg fram til dette.

 

Men, skal det gå 1 ledning fra tenning, til sikring og til coil, eller går denne til hjernen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.