Alarm for setebelte vises selv om beltet står i ???

Anbefalte innlegg

I min TT 1.8 TFSI 2009 vises stadig oftere en alarm m/ lyd for at setebeltet ikke står i, selv om det gjør det.

 

Hva kan jeg gjøre?

 

Er det enkelt å justere låsen slik at sensoren ikke slår ut? Evt. må hele låsen byttes? Hva er typisk kostnaden for dette?

Evt. ser jeg at det er mulig å omprogrammere slik at alarmen ikke vises/høres?

 

Vil jo helst at ting skal virke som det ska, men her er det selvfølgelig et spørsmål om kost/nytte også :-)

 

Morgan Fosstveit

Ottestad

97071336

:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er å kode bort alarmen i vagcom, vet ikke om du har garanti på bilen, for har du det er jeg rimelig sikker på at det er garantisak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert dårlig med garanti på en 8 år gammal bil :)

 

forøvrig er det sikkert mulig å ta ut stikket på sensor å "kortslutte" den? da bør den jo holde kjeft om det er sensoren som er røket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert dårlig med garanti på en 8 år gammal bil:)

Ja, forsåvidt sant, tenkte ikke over at den var så gammel i farta:p går an å ta ut stikker, finnes sikkert en sikring, kode bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kortslutter lyser det hele tiden. Du må lage brudd på ledningen ev da blor alarmen borte.

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva trenger jeg for å gjøre endringen i Vagcom?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva trenger jeg for å gjøre endringen i Vagcom?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Du går inn på 17 instrument og velger bort seat belt warning. Å trykker lagre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mangler ledning til vagcomen min, men venter på ny, så om det ikke ordner seg, kan jeg hjelpe til når den kommer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker ikke setebeltelåsen inn på hvordan airbag løser ut ved en eventuell kollisjon? Litt kjedelig om airbagen ikke løser ut på riktig måte fordi bilen tror at setebeltet ikke er i bruk ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker ikke setebeltelåsen inn på hvordan airbag løser ut ved en eventuell kollisjon? Litt kjedelig om airbagen ikke løser ut på riktig måte fordi bilen tror at setebeltet ikke er i bruk ?[/]

 

Er ikkje kjent med det. Uansett bør det være trykksensoren i setet som avgjør dette og ikke den til beltet. Hvis man kjører uten å bruke belte er vel ikke behovet for airbag noe mindre :)

Uansett påvirker ikke alarmen for beltebruk dette.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.