Forskjell på besin og diesel turbo?

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen (dersom der er noen) på en turbo beregnet på diesel og en til bensin? Såvidt jeg har fått med meg blir det skjelden brukt samme type turbo på en bensin som på en diesel bil, hvorfor? Så derfor... hvordan vil det fungere med en turbo som er bergnet til bensin på en dieselbil :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vet er at turboen på min V6 Diesel er med "dreibare skovler" som regulerer turbotrykket og jeg har ikke WG. Som du ser har jeg skikkelig peil på dette her : klø :: haha ::rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har mye med eksosmengde å gjøre, en 3 liters diesel produserer like mye eksos som en bensin med halve volumet

ellers vil jeg henvise deg til vårt fantastiske internett....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er ganske enkelt at jeg vurderer å kjøpe en bil med 1.9TDK motor som er trimmet med bl.a. IC og T3 turbo... og såvidt jeg vet er T3 en turbo beregnet på bensinbiler (org turbo til bl.a. Sierra Cosworth) så det er derfor jeg lurer hvor bra/dårlig løsning dette er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har mye med eksosmengde å gjøre, en 3 liters diesel produserer like mye eksos som en bensin med halve volumet

ellers vil jeg henvise deg til vårt fantastiske internett....

Blei dette litt feil eller? er jeg helt på jordet?

En diesel bil lager vel mye mer eksos enn en bensinbil med samme motorvolum?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinbiler må vel lage mer eksos ?

Har jo hørt om tilfeller der diesel-turbo på bensinbiler har spoolet opp på tomgang.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei dette litt feil eller? er jeg helt på jordet?

En diesel bil lager vel mye mer eksos enn en bensinbil med samme motorvolum?

Og det er vel derfor en intercooler fra en 400hk diesel passer på en 800hk bensinmotor.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er vel derfor en intercooler fra en 400hk diesel passer på en 800hk bensinmotor.....

Hmm, IC i golf1 min er frå 600hk industriaggregat(diesel).......tøft

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.