mye motortrøbbel audi b7 2.0tdi

Anbefalte innlegg

Hvilke symtomer har et tett DPF? Min bil starter ikke med DPF tilkobla turbo, splitter jeg DPF og turbo og har en 12mm 1/4 skrallekopp mellom så starter den med litt filing, kan gå lenge med litt gass men når jeg slipper gassen så hoster den 3-5sek før den begynner å hoste og dør ut. Men starter rett etterpå med litt filing igjen...Kan det være andre årssaker?

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det høres ut som et tett filter. Har du chipet den og fått fjernet egr eller dpf i programvaren? Filteret skal ikke gå tett av seg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er chippet siden ny av første eier og han har ikke kodet bort egr/dpf.. har hatt turbohavari og kamtrøbbel samt ei dyse på nr 3 som e byttet.. så kan dpf være full av olje?? Ryker litt blått når den gikk før den ikke startet mer.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det havnet olje i DPF så klarer den ikke å rense seg. Høres ut som du må bytte DPF eller fjerne det og kode det bort.

Det er mulig å tvangs rense det men da må du få opp temperaturen i filteret til 500-600 grader og det klarer du ikke ved å koble det fra eksosen.

Har du hatt motorlampe eller dpf lys i dashbordet før dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hatt en eneste lampe eller feilkode så er sinnsykt vanskelig å feilsøke når det er slikt... 😝

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så vanskelig å feilsøke. Lamper sier egentlig ingenting, feilsøking er det som er kunnskapen og jobben ;-)

Jeg har vært borti flere av disse som bare stopper med tett filter uten å si ifra først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm er ikke mekaniker og kan lite om feilsøking bortsett fra åpenbare feil men kan skifte elementære ting uten noe stress men nær det blir slik motortrøbbel blor det litt for avansert for meg..

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en dpf til salgs på forumet som passer. Kan høres ut som den er tett / full av olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips kan vere å sjekke dieselen som er i dieselfilteret ditt..om den er mørk/svart.. Jeg hadde samme lignende symptomer som deg.. altså motor som ikke startet, og ikke en eneste feilkode.. Da var det tandempumpa bak på toppen som var havarert, og dieselen inn til motoren ble full av smøreolje.. Er ikke sikkert det er det, men er iallefall kjappt gjort å sjekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tandempumpe, filter, ventil på filter, turbo, kam de siste mnd så tror det er noe annet enn dieseltrøbbel nå (?)

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet fram til at det ikke er noe forskjell med DPF tilkobla turbo og splittet.. prøvd å blokkere EGR ventil uten forandring. Motor hoster seg opp mot tomgang etter 10-15sek filing på starter, motor høres ok ut når den går, er kvikk på turtall og alt ser ok ut men etter et par minutters gange så dør den ut ganske så momentant, får start igjen om jeg gjør akkurat det samme som før etter litt filing på starter men dør igjen etter et par minutter!? har dere noen tanker på hva man kan prøve å sjekke ut? begynner å bli temmelig rådløs nå... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også nevne at det har vært en ledningsbrann bak motor mot torpedovegg der hele ledningsnettet til motor samt kjølevannsflens og noen følere ble byttet av Sulland Tromsø. Kan det være en følgefeil som har kommet i ettertid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.