Når kom VW's Tsi motorer med regreim istedet for kjede?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på en bensin golf som bil nr 2, men har lest en del negativt om reg.kjede på en del av disse. Vet at de gikk over til reim etterhvert, men når?

 

Er d ev. forskjell på 1,2 og 1,4?

 

Mvh Per

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet i allefall at min Golf 7 1.4 TSI 140 hk (2014 modell, reg 2013) har registerreim, og de har heller ikke regreim-intervall. De sjekker reimen på hovedservice (60tkm, 120 tkm), og ser da om det er behov for bytte denne.

 

Vil dog anbefale deg 1.4L i stedet for 1.2L. Prøvde begge to, og 1.4L er en mye mer morsom bil, særlig da med DSG :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok helst 1,4 det blir ja. Er ikke helt sikker, men mener at min gamle 2013 Passat 1,4 hadde reg.reim. Er dog slettes ikke sikker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert i forandringer i skifte 2013/2014.Min Beetle har kjede,den er "født" i juni 2013.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men disse småtassene har vel kjede som går mellom kammene uansett?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,4 TSI/TFSI med sylinderkutt har vel registerrem om jeg ikke tar feil. Utgaven uten sylinderkutt har kjede.

Når det gjelder kjede mellom kammene har f.eks 1.2 TSI/TFSI kun én kamaksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes "standard" som ikke er med kjede også, f.eks. i familie-Octaviaen vår.

Men alle ACT motorene er nok utelukkende med regreim, ja.

 

Ellers enig med Even. 1.2 TSI er grei, men 1.4 TSI er kjørbar.

 

http://www.autosmotor.de/vw-golf-7-typ-au-zahnriemen-oder-steuerkette-28752

 

1.4 TSI med DSG har vel 0-100 på 8.4 sekunder, som jeg mener er helt ok, og den er veldig god å kjøre.

I tillegg følger det med F1 Giring på rattet, som gjør den ganske artig å kjøre :)

 

Test av den her:

 

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/vw-golf-14-140-hk-tsi-act-dsg-1430811.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle innspill. Tolker oversikten som Ola lenker til som at samtlige Golf 7 med bensinmotor har reg.reim.

 

Bør en så "liten" motor pares med en DSG kasse skal det bli noe artig? Minste som er aktuell er nok 1,2 105 hk, men foretrekker 1,4 122hk eller 140 hk om det dukker opp noe i rett prisklasse.

Ser det ligger noen ute som har passert 100000 km på noen få år, er det noe spesielt man må være obs på om man går for en med såpass høy km stand?

Det er vel ingen nybilgaranti etter 100000 km, men hos forhandler får man vel uansett fra 6-12 mnd bruktbilgaranti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt Golf med 1.2 og manuell. Helt grei opptil 100kmt; over der er motor for liten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en 85 TSI 1.2 DSG7. Den går overraskende bra, 160 Nm skyver helt greit, med dieselaktig dreiemomentkurve (Like mange Nm som Avensis med 132 HK.....). Fikk motorbytte på garanti, så da er den bekymringen borte (siden det var produktsjonfeil på en serie kamkjeder). Mistenker at disse egentlig har mer enn 85 HK?

Kommer for slag i løpet av sommeren, kjørt 6x.xxx km og motoren kun ca 17tkm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal brukes som bil nr 2/konebil. Tenkte i utgangspunktet å holde oss under 200k, men ikke spikret i stein. Skal også brukes til frakting av unger til og fra bhg, så da utgår dessverre Beetle. Må vente på forsikringsoppgjør for den gamle før det blir handel av ny.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.