#1 Skrevet Mai 31, 2017 Noen som sitter med tips om hvor en skal begynne? Kjente feil erfart, uten å bruke Google? Starter, men tåler ikke gass og tåler heller ikke at en lar vær....... Dette kan pågå en 2-3 ganger for så å ikke starte i det hele tatt, uten å få en lang pause. Plugger blir søkk blaut så bensin er d nok av.... Ser for meg noe med kaldstart systemet/manglende luft men hva kam sjekkes og hvordan? For øvrig K-jetronic Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2017 Mål på kald start dysa,og se om den plutselig får konstant 12v,eller har hengt seg opp? Evt at ikke spjellet i bensin mengde måler legger seg pent...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2017 Mål på kald start dysa,og se om den plutselig får konstant 12v,eller har hengt seg opp? Evt at ikke spjellet i bensin mengde måler legger seg pent...? Skal sjekke dette. Mener du da spjeldet i luftfilterboksen? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2017 Skal sjekke dette. Mener du da spjeldet i luftfilterboksen? Sent from my iPhone using Tapatalk Spjeldet i luftfilter boksen ja.. tviler litt på at det har låst seg,med mindre det har daua ei rotte oppå luftfilteret...men er litt begrensa med muligheter når den får så mye bensin som du beskriver.. Kaldstart dysa får strøm fra en ekstra stikk på starteren,via temp føleren oppå vannstussen på toppen,hvis jeg ikke husker feil.. skal bare være strøm på den dysa under en viss temp når starteren er aktivert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2017 Dette er til 16v men nesten det samme, sjekk denne. http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=22031.0 Har den plutselig blitt slik? Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2017 Har nettopp kjøpt den så,aner ikke. Stått i 7 år Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2017 Sjekk så dette stempelet under målehode går lett Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2017 Hva er lett? Er relativ mye motstand for å trykke det ned...... Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2017 Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2017 Det skal gå lett som i ingen motstand ned.. opp skal du kjenne at du dytter fuel ut av dysene.. men ned er uten motstand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2017 Det skal gå lett som i ingen motstand ned.. opp skal du kjenne at du dytter fuel ut av dysene.. men ned er uten motstand.. Er vel motsatt? Er lett oppover men tung nedover, da du trykker mot en fjærplate Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 1, 2017 Ikke den du skal trykke på. Under målehode sitter et stempel... Om du har trykke den du tok bilde av hardt ned kan du ha gjort mere skade... Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 1, 2017 Det spjeldet i boksen vet du virker siden den får mye bensin Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 1, 2017 Er vel motsatt? Er lett oppover men tung nedover, da du trykker mot en fjærplate Sent from my iPhone using Tapatalk Når vakuum i motoren løfter spjeldet,drar spjeldet ned en tapp i andre enden.. da åpnes det for mere bensin. For å simulere at motoren suger luft,må spjeldet løftes/dras etter bolten i senter. Da har du motstand når spjeldet går opp,(hvis det er bensin i systemet)men det detter bare lett ned igjen av seg selv etterpå. Når spjeldet ligger som på bildet,skal det IKKE trykkes ned! Ble kansje litt dårlig forklart istad.. styretrykks regulatoren på blokka sørger for mottrykk til det spjeldet når motoren blir varmere.. (varme fra blokka+12v bimetall fjær som åpner en ventil for å gi mer bensin trykk til toppen av mengde fordeleren) kald motor= høyere løft,varm= mindre løft. Så mere motstand jo varmere motor.. men tror egentlig ikke styretrykks regulatoren burde lage så mye trøbbel med kald motor på tomgang,men gir ikke den nok trykk,kan vel motoren kansje løfte spjeldet for høyt med drukning av motor som resultat.. Muligens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2017 Her stod det jo mye bra?... https://vwgolfmk1.org.uk/index.php?page=cedi&type=misc&id=27 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2017 Ja der står det mest basic der! K-jet er egentlig veldig enkelt system,men litt fintfølene.. og bruker bensin til mer enn bare sprøyte inni motoren.. Warm up regulator er det jeg har kalt styretrykks regulator,btw.. den kan skape trøbbel når bilen er kald,men oftest å skjer det noe med bimetall fjæra,og da kommer problemene når bilen blir varm.. Fått sett på kaldstartdysa? Funker den som den skal? 20 min kos å hygge med k-jet:https://youtu.be/a4fJAfXYxWk Gammel film men,artig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 2, 2017 http://vwts.ru/injector/k_and_ke-jetronic.pdf Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 2, 2017 Hvor står motorkode på disse motorene? Har en mistanke om at det ikke er den som er originalt...... Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 2, 2017 http://vwts.ru/injector/k_and_ke-jetronic.pdf Sent from my iPad using Tapatalk Så ut som Heynes manual? Motor koden står på blokka rett under toppen bak fordeleren. Ett lite flatt felt. 2 første bokstavene er motor kode.. resten er motor nr. Ikke bestandig så lett å se... Den ventilen som står på H fjær topp skal ikke stå der,iallefall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 2, 2017 Er der ikke ett original Bosch lærehefte da? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 2, 2017 Er der ikke ett original Bosch lærehefte da? Sent from my iPhone using Tapatalk Ser veldig ut som heynes bok.. tipper bosch ikke bruker skiftenøkler til å indikere vanskeligs grad på oppgaven.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 3, 2017 Har funnet motorkode mest sannsynlig er DX. X er hvert fall helt tydelig men første bokstav er vanskeligere å lese. Finnes kanskje ingen andre varianter med X enn DX? Ser eg har fått helt feil bensinfilter pga dette også så får ikke feilsøkt som eg tenkte i dag:-( Men i katalogene eg kikker i står det Mahle KL5 men det eg demonterte heter KL29? Er ulik tilkobling i hver ende. Banjonippel med sikkert M12 og M14 Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 3, 2017 Viste eg hadde disse ett sted! Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 3, 2017 Det finnes en GX og.. 90hk k-jet.. der har du 2 fine bøker! Burde ikke være noe problem å finne ut av denne nå! Er vel kansje litt viktig at bensinfilteret passer,ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 3, 2017 OK. Får sjekke litt mer om eg klarer å tyde motor kode Sent from my iPad using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...