Anbefalte innlegg

Noen som sitter med tips om hvor en skal begynne?

 

Kjente feil erfart, uten å bruke Google?

 

Starter, men tåler ikke gass og tåler heller ikke at en lar vær.......

 

Dette kan pågå en 2-3 ganger for så å ikke starte i det hele tatt, uten å få en lang pause.

 

Plugger blir søkk blaut så bensin er d nok av.... Ser for meg noe med kaldstart systemet/manglende luft men hva kam sjekkes og hvordan?

 

For øvrig K-jetronic

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål på kald start dysa,og se om den plutselig får konstant 12v,eller har hengt seg opp? Evt at ikke spjellet i bensin mengde måler legger seg pent...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål på kald start dysa,og se om den plutselig får konstant 12v,eller har hengt seg opp? Evt at ikke spjellet i bensin mengde måler legger seg pent...?

 

Skal sjekke dette. Mener du da spjeldet i luftfilterboksen?

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke dette. Mener du da spjeldet i luftfilterboksen?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Spjeldet i luftfilter boksen ja.. tviler litt på at det har låst seg,med mindre det har daua ei rotte oppå luftfilteret...men er litt begrensa med muligheter når den får så mye bensin som du beskriver..

Kaldstart dysa får strøm fra en ekstra stikk på starteren,via temp føleren oppå vannstussen på toppen,hvis jeg ikke husker feil.. skal bare være strøm på den dysa under en viss temp når starteren er aktivert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt den så,aner ikke. Stått i 7 år

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk så dette stempelet under målehode går lett

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er lett? Er relativ mye motstand for å trykke det ned......

c1b9bd47faf6dcb3de6e8cc4af67ce1e.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

73ffb5f1b90a2e366fca5578be3c7760.jpgd75e312902a1ba164f943246b65821c5.jpg0063b329ddadf843446c289a019b028f.jpgccdcfb02a88c83d6d92cb5851b087e30.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå lett som i ingen motstand ned.. opp skal du kjenne at du dytter fuel ut av dysene.. men ned er uten motstand..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå lett som i ingen motstand ned.. opp skal du kjenne at du dytter fuel ut av dysene.. men ned er uten motstand..

 

Er vel motsatt? Er lett oppover men tung nedover, da du trykker mot en fjærplate

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den du skal trykke på. Under målehode sitter et stempel... Om du har trykke den du tok bilde av hardt ned kan du ha gjort mere skade...

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spjeldet i boksen vet du virker siden den får mye bensin

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel motsatt? Er lett oppover men tung nedover, da du trykker mot en fjærplate

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Når vakuum i motoren løfter spjeldet,drar spjeldet ned en tapp i andre enden.. da åpnes det for mere bensin. For å simulere at motoren suger luft,må spjeldet løftes/dras etter bolten i senter. Da har du motstand når spjeldet går opp,(hvis det er bensin i systemet)men det detter bare lett ned igjen av seg selv etterpå.

Når spjeldet ligger som på bildet,skal det IKKE trykkes ned! Ble kansje litt dårlig forklart istad..

styretrykks regulatoren på blokka sørger for mottrykk til det spjeldet når motoren blir varmere.. (varme fra blokka+12v bimetall fjær som åpner en ventil for å gi mer bensin trykk til toppen av mengde fordeleren) kald motor= høyere løft,varm= mindre løft. Så mere motstand jo varmere motor.. men tror egentlig ikke styretrykks regulatoren burde lage så mye trøbbel med kald motor på tomgang,men gir ikke den nok trykk,kan vel motoren kansje løfte spjeldet for høyt med drukning av motor som resultat.. Muligens.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der står det mest basic der! K-jet er egentlig veldig enkelt system,men litt fintfølene.. og bruker bensin til mer enn bare sprøyte inni motoren.. Warm up regulator er det jeg har kalt styretrykks regulator,btw.. den kan skape trøbbel når bilen er kald,men oftest å skjer det noe med bimetall fjæra,og da kommer problemene når bilen blir varm..

Fått sett på kaldstartdysa? Funker den som den skal?

 

20 min kos å hygge med k-jet:https://youtu.be/a4fJAfXYxWk

Gammel film men,artig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor står motorkode på disse motorene? Har en mistanke om at det ikke er den som er originalt......

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://vwts.ru/injector/k_and_ke-jetronic.pdf

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Så ut som Heynes manual? Motor koden står på blokka rett under toppen bak fordeleren. Ett lite flatt felt. 2 første bokstavene er motor kode.. resten er motor nr. Ikke bestandig så lett å se...

 

Den ventilen som står på H fjær topp skal ikke stå der,iallefall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er der ikke ett original Bosch lærehefte da?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er der ikke ett original Bosch lærehefte da?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ser veldig ut som heynes bok.. tipper bosch ikke bruker skiftenøkler til å indikere vanskeligs grad på oppgaven..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet motorkode mest sannsynlig er DX.

X er hvert fall helt tydelig men første bokstav er vanskeligere å lese. Finnes kanskje ingen andre varianter med X enn DX?

 

Ser eg har fått helt feil bensinfilter pga dette også så får ikke feilsøkt som eg tenkte i dag:-(

Men i katalogene eg kikker i står det Mahle KL5 men det eg demonterte heter KL29?

 

Er ulik tilkobling i hver ende. Banjonippel med sikkert M12 og M14

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste eg hadde disse ett sted!

4dc0f0184d6923fcc12608a3acf6bee1.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes en GX og.. 90hk k-jet.. der har du 2 fine bøker! Burde ikke være noe problem å finne ut av denne nå! Er vel kansje litt viktig at bensinfilteret passer,ja!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Får sjekke litt mer om eg klarer å tyde motor kode

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.