Anbefalte innlegg

Hei!

 

I kjølvannet av Vålertreffet, ser jeg at jeg kunne gjort det godt med en ekstern oljekjøler. Jeg får ikke kjørt et helt heat på 20 minutter før oljen begynner å bli for varm (Jeg tør ikke dra den lengere enn 120 grader).

 

Om jeg prøvde å kjøre to klasse 1 heat etter hverandre, så hadde ikke tiden mellom heatene vært nok til å kjøle maskineriet ordentlig ned, så på neste heat fikk jeg enda færre runder.

 

Kunne tenkt meg en ekstern oljekjøler for å kompensere for det - Ikke noe store greier, men nok til å kanskje holde et helt heat :)

Hadde vært en kjempefordel om den hadde drenering, for enklere oljeservice.

Tips og triks, fra dere som kanskje kan dette bedre enn meg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En Setrab-kjøler burde være noe for deg da, eller en universal en på ebay. Kjører du swivel på slangene så kan du skru av den ene slangen og helle ut innholdet i kjøleren, evt. borre ut og lage deg en tappeplugg.

 

Til info så kjørte jeg med 125 grader hele helgen på RS4'n så 120 er ikke regnet som for høy temperatur på bane ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njo, tror Castrol GTX olja har en thermal breakdown rundt 135 grader.

Når det da er 1000 kilometer hjem, tenker jeg forhåndsregler er good shit :)

 

Er det noen greie plasser å koble seg på for olja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120 er på ingen måte problem, tror du skal slite med og kjøle godt nok til og holde deg under det.

Jeg har fast 127-129c på olja pg det er tippetopp.

Men du må kjøre ordentlig god olje :)

 

Kjører selv castrol 10-60 edge tit TWS, den tåler juling :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120 er på ingen måte problem, tror du skal slite med og kjøle godt nok til og holde deg under det.

Jeg har fast 127-129c på olja pg det er tippetopp.

Men du må kjøre ordentlig god olje :)

 

Kjører selv castrol 10-60 edge tit TWS, den tåler juling :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

 

 

Olja jeg kjører er Castrol Edge (Ti) 0W-40 A3/B4. Mener denne også skal tåle litt - Da er det kanskje ikke noe å tenke på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sikkert ikke gjort noe og gått opp til en x-60 olje med riktig spec, men om dette er bruksbil i tillegg og gjerne om vinteren også så er det bedre og stå over.

 

Men uansett så er ikke 120c noooe problem :)

 

Du bytter sikkert når du kommer hjem igjen uansett vil jeg tro?

Og da gjør det hvaaaartfaaaal ingenting.

 

Nei kjør og kos deg :)

 

Hvilken bil kjørte du forresten?

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peaket på 125, ene heatet :)

 

Bytter når jeg kommer hjem, ja. Det er dog 1300km til :P

Tenker å ta med fersk olje på neste treff.

 

Jeg kjørte en sølvgrå Passat.

Om du så en familietralle med slagside som sleit med grepet i svingene, var det nok meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du kjørte bra jeg på banen :)

1.14 med en så tung passe(lat) er ikke så halvgærent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er det good to go :)

Jøsses 1.14 med passat er jammen bra!

:D

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.