Anbefalte innlegg

73_1664479796.jpg

 

Pris: 25.000,- N.kr

 

:link til finn-annonse

 

Hel og pen veteran med rett patina selges til entusiast som ønsker å ta vare på bilen.

 

Bilen ble kjøpt som en mellomfasebil da jeg hadde solgt en bil og bestilt ny.

 

Den har blitt tatt godt vare på i mitt eie selv om den kun skulle brukes en kort periode, som VW-entusiast så ble det ikke til å kun bruke den som planlagt, men åsså skrudd og forbedret en hel del. Bilen har så å si blitt tilbakestilt til mer orginal enn da jeg kjøpte den.

 

Forrige eier byttet clutch i 2015.

 

I mitt eierskap så har følgende blitt gjort:

- nytt batteri

- ny frontrute

- nytt luftfilter

- nye komplette skiltlys

- nye brukte orginale baklamper

- nye komplette sideblinklys

- nye vindusviskerarmer foran og bak

- nye vindusspylerdyser foran

- nye plugger

- nye skiver, klosser og bremseslanger begge sider foran

- nye komplette bremser bak begge sider, inkl. bremsesylinder og hjullager

- ny bakre eksospotte

- nye steinsprutbeskyttere begge sider ved bakhjul

- ny frontgrill m/emblem

- ny dynamoreim

- fjernet uorginal spiller og høytaler, er nå uten radio/kassett/cd

- nytt orginalt blendedeksel for radio

- nytt bagasjeromslys

- nytt brukt orginalt VW-emblem bak

- nytt brukt orginalt askebeger

- satt inn midtre belte i baksetet (mangel på EU)

- fått tak i orginale felger og kapsler som bilen ble levert med ny i 1987 (står på nå)

- nye BF Goodrich sommerdekk (13")

- nye dempere og fjærer rund baut (TA Technix 40/40 med senkeskåler, godkjent i vognkort)

 

 

Bilen er så og si rustfri, kun er par overflateflekker, ikke noe vesentlig som må taes hverken på utsiden eller underside.

Den har kun vært kjørt litt i fjor vinter, vasket ukentlig med underspyling. Ellers har den ifølge forrige eier ikke blitt vinterkjørt på over 5 år, stått lagret i garasje og carport når ikke i bruk.

 

Den svetter bittelitt olje fra motor og girkasse, men ikke noe som er et vesentlig problem, må bare etterfylle en dert i ny og ne om bilen brukes MYE. Jeg har brukt bilen 4 uker i strekk uten at det var mer enn et par dråper i garasjen den stod parkert.

 

Jeg har ny regreim med strammehjul liggende, har planer om å bytte dette da jeg ikke vet når det ble gjort sist, men reimen som sitter på i dag viser ingen tegn til slitasje.

 

 

Den ble EU-godkjent 18/4-17.

Det er 2 stk 1'er feil som ikke er utbedret:

- ikke lys i instrumentpanel

- ikke lys i håndbrekkslampe

 

(*Problemet med de to feilene er at det har vært noen før å koblet selv bak i dashbordet, så det er en ledning som har smeltet, denne er til lyset, ellers virker alt av andre lamper i instrumentpanelet. På håndbrekkslampen så mangler både ledning, sokkel og pære. Har ikke sett på hva som skal til å få dette i orden, da det kun er 1'er feil.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.